Etrex uppdaterad med X

Etrex 20X och Etrex 30X heter de senaste versionerna. Det som är nytt är förinstallerade topokartor över Västeuropa (Garmin TopoActive), större internminne (3,4 GB inklusive förinstallerade topo-kartan), bättre skärmupplösning (240*320 pixlar) samt stöd för tidvattentabeller (kräver bluechart). Dock verkar det som om Etrex 30X inte stödjer någon jakt och fiskekalender.

Etrex 20X https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sports-recreation/handburet/etrex-20x/prod518046.html
Etrex 30X https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sports-recreation/handburet/etrex-30x/prod518048.html
/Niklas
 
Har haft min 30:a i fyra år nu och gillar den skarpt. Med billiga litiumbatterier från ebay går den lätt 25 timmar på en uppsättning. Det enda jag är intresserad av är den lite bättre upplösningen samt möjligtvis förbättrade avläsningen i solsken. Går den att få för under 2000:- hos Pixmania i vinter slår jag nog till.
 
Och "Enhet-till-enhet-överföring (delar data trådlöst med liknande enheter)"

Detta har även Etrex 30.

En funktion jag skulle vilja ha är att överföra spår och waypoints direkt till en androidtelefon för att kunna publicera på websidor t ex skridskonätet.

Det går förstås att ladda upp spår från Androidtelefonen via Googles My Tracks men batteritiden är lite kortare på smartphones än på Etrex och det kan vara bra att spara batterier på smartphonen för att kunna ha den till annat som att ringa med och ladda ner väderleksrapporter etc vid flerdagarsturer.

Ett alternativ är en GPS-puck som har bättre batteritid. Nån som använder GPS-puck och androidtelefon och kan delge erfarenheter?

Thure
 
Detta har även Etrex 30.
Det hade jag missat. Antagligen för att det bara funkade mellan Garminenheter.
En funktion jag skulle vilja ha är att överföra spår och waypoints direkt till en androidtelefon för att kunna publicera på websidor t ex skridskonätet.
Det verkar finnas ett antal androidtelefoner som har stöd för ANT+ så det är ju inte omöjligt att utveckla.
http://www.thisisant.com/directory/filter/~/60/~/
 
Skulle antagligen vara rätt enkelt med en utvecklad app men kanske skulle det kräva att Garmin medverkar och är de intresserade av det i och med att det kanske skulle ta bort en marknad för deras egna apparater.

Thure
 
Har tittat lite mera på länken från tekman. Verkar faktiskt som åtminstone appen "Uploader for Garmin" skulle kunna göra det jag önskar. Den kostar i storleksordningen 50 kr men man kan testa en gång utan kostnad om jag förstått detta rätt.

Thure
 
Är det nån fördel med touch? Batteritiden är sämre jmfrt Etrex 30 och 30x. Se https://buy.garmin.com/en-US/US/cat...73&compareProduct=518048&compareProduct=87774

Etrex 30x har betydligt bättre upplösning på skärmen.

Thure

Det blir väl mer intuitivt med touch-skärm än med knappar, vilket är väl en av huvudanledningarna till att alla smarta telefoner kör med touch-skärm. Dessutom finns väl möjligheten att låsa skärmen, ifall man vill ha GPS-mottagaren i fickan (gäller åtminstone Oregon-modellerna).

Etrex touch 25 och Etrex touch 35 ska väl ersätta den gamla Dakota-serien?
/Niklas
 
30x första intrycket...

Har en crashad Android Z3 "vattentät" telefon och en repig Garmin Oregon GPS så jag köpte en ny Etrex 30x....

Har senaste tiden bara haft min Oregon som backup och knappt tryckt på den..... så när jag började fingra på Etrex:en med spaken och menyerna plus att man inte är uppkopplad för att hämta ned Geocacher etc. så känns det 1800 tal.....jmf med att hoppa runt på telefonen....

Fördel;
+ Batteritid
+ Vattentät
+ Display bra i soljus
+ Tryggare att ha med sig jmf med telefon
+ Kartorna verkar halvbra Nordkalottleden fanns med ....

Nackdelar känns fel med spak och inte vara uppkopplad....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Etrex SE någon som kan den? Navigering 7
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
L.A. etrex 32x Navigering 15
BTLulle Stänga av spår eTrex® Touch 35 Navigering 5
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
greenfish garmin etrex 20x+custom maps, tuta och köra? Navigering 0
joanc etrex 35 Navigering 3
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
vandrafjäll Etrex 30 eller Gpsmap 64 s Navigering 7
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Clashas Etrex 30 laddare? Navigering 2
Trialsin eTREX 10 minne ? Navigering 7
Johan123 Garmin 62s vs etrex 20 Navigering 13
Bosse D Tanka data från gammal Garmin Etrex venture eller legend Navigering 8
thureb Funkar DVD City Navigator NT till Etrex 30? Navigering 4
jonny69 Garmin eTrex 10 Navigering 22
thocar Tips - Garmin eTrex legend HCx för 499:- Navigering 12
dandan etreX eller Dakota? Navigering 28
niklaz Min Vista HCx dog - köpa nya eTrex 30 istället? Navigering 8
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
bruse Sälja gammal Garmin eTrex Legend Navigering 3
aksello etrex 30 hjälp Navigering 11
Beigarth Garmin etrex vista hcx - vandring Navigering 6
greenjuice Ny & omgjord etrex-serie från Garmin Navigering 20
kanis Dålig karta i dataprogrammet MapSource (har en Garmin Etrex Legend Hcx) Navigering 5
Ibasto Skadad Garmin eTrex - vattentät? Navigering 4
Fredrik S Garmin eTrex Legend HCx Navigering 7
flanell funkar Garmin etrex fortfarande? Navigering 57
QRP Kartprogram som anger positionen i realtid på en PC mha Garmin etrex. Navigering 2
Hamilton Skriva in koordinater i garmin Etrex H Navigering 20
Kennert Garmin eTrex H Navigering 2
graylingman Hur rensa bland waypoints i eTrex Legend/Vista? Navigering 11
graylingman HJÄLP med konvertering av positioner i Excel till läsbart format för Garmin eTrex Navigering 15
cdtdk Garmin etrex vista - Hur söker man? Navigering 2
mikaelbe Min eTrex Legend visar fel distans Navigering 9
orjanraberg Fixar Garmin aldrig gummiproblemet på eTrex? Navigering 8
Allytabac Garmin Etrex Legend HCX Navigering 5
orjanraberg Glappande batterier på Garmin eTrex Vista Hcx Navigering 12
at1981 Spårfunktionen i Etrex Vista HCX? Navigering 4
niklaz POI till mina Garmin GPS:er (Nüvi 255 och eTrex Vista C) Navigering 0
thureb Touratech till Etrex på trampcykel Navigering 7
Assar X Frågor om eTrex Legend HCx Navigering 5
Avskum Öppna minneskortet i eTrex Legend HCx Navigering 2
Gab83 Garmin eTrex Vista problem - hjälp Navigering 6
torpet etrex i Vista? Navigering 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...