Laktosfri pulvermjölk

Hej,

Vilka laktosfria alternativ i Sverige eller EU finns det till Nido, som verkar vara den bästa mjölkprodukten. Hittade Meyenberg torkad getmjölk, men den kostar multum på amazon.co.uk
 
Jag vill minnas att jag hittade laktosfri torrmjölk i någon friluftsaffär antingen i Stockholm eller Uppsala för två år sedan. Men nu när jag söker på nätet hittar jag ingenting.... ;o(
Någon som har något tips var man kan hitta detta?
 

Valio ska också ha laktosfritt mjölkpulver. Om du går till din lokala ICA eller andra som har Valio i sortimentet så bör de kunna ta hem det även om de inte normalt har det inne.

Edit: Står visst ovan att de inte sålt det i Sverige tidigare. Men kan ju vara värt att kolla igen. Laktosfritt är ju mer i ropet än för några år sedan.
 
Jag löser problemen med att ta en LAKTRAS-tablett. Samma enzym som finns i de laktosfria produkterna. Finns att köpa på alla apotek. Bra att ha med på restauranger och caféer.

Valio tar bort laktosen på annat sätt och ARLA använder idag samma teknik. Det är enkelt att kolla då den mjölken har mindre kolhydrater än vanlig eller låglaktosmjölk. Så det är inte riktigt samma sak.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nature_epicurean Laktosfri mat på vandring Friluftsmat 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...