Iglekärr kan få 30 000 euro

Vet inte om detta strider mot några forumregler men jag provar..

Naturarvet håller ju på med insamlingen till Iglekärr. De är nu med i en omröstning där de kan få 30 000 euro i bidrag.

Jag citerar "Naturarvets arbete för att bevara Iglekärrs gammelskog har gått till final i en internationell tävling för naturvårdsprojekt. Vinnaren avgörs genom en omröstning och det projekt som får flest röster får ett ett bidrag på 30 000 euro. Allt du behöver göra är att KLICKA HÄR och rösta på Naturarvet.

Omröstningen börjar idag och pågår fram till den 28:e mars. Kanske blir det just ditt klick som gör att Naturarvet och Iglekärr vinner!"

Mvh // Johannes
 
Fast frågan är väl om just Iglekärr är mest värt att bevara av av de fem? Jag vet inte... Mtb stigen verkar iofs inte vara det viktigaste...
 
En mycket bra fråga. Självklart ska man rösta på det man tycker är viktigast.

Personligen är jag inget insatt i de andra naturområdena som man kan rösta på.

Mvh // Johannes
 
Allt du behöver göra är att KLICKA HÄR



“Klicka Här!”
Ja begreppet: “Klicka Här” har i dag fått en betydelse av att vi bara sitter och klickar på saker andra uppmanar oss till att göra.
I dag klickar vi på allt, vi inte om ens visste existerade, till något som andra uppmanar oss till att göra. Även så i naturvård. Vi klickar oss fram, även så i naturen. Utan att egentligen befinna oss i den.

Klickar vi oss till ett större medvetande för att vi klickar, eller klickar vi bara för att vi automatiskt inser att vi på nått vis bara klickar?. Klickandet klickar oss, till ett slags ‘klickmedvetande’. Vi besöker genom ‘klicket’ platser vi aldrig ens trodde vi skulle kunna intressera oss ens för.

Naturvård var en gång på sjuttiotalet nått som alternativmänniskor ägnade sig åt. I taskigt stickade tröjor, hängselbyxor, och med vegetariska rätter, band man fast sig i träd och sjöng och skrek ‘Kämpa-kämpa’.
Kynnefäll, Teckomatorp var då något som folk begav sig till. Hade åsikter om och besökte.
Idag verkar engagemanget borta.
Naturprotester är idag lika klickvänliga som den reklam som omger dess hemsidor.
 
Är inte riktigt med på vart du vill komma. Men visst kunde jag skrivit ut hela adressen och lagt som länk. Om det hade passa bättre.

Mvh // Johannes
 
Anders_Sthlm,

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Man kan väl både klicka och taskigt stickade tröjor?
;o)
 
“Klicka Här!”
Ja begreppet: “Klicka Här” har i dag fått en betydelse av att vi bara sitter och klickar på saker andra uppmanar oss till att göra.
I dag klickar vi på allt, vi inte om ens visste existerade, till något som andra uppmanar oss till att göra. Även så i naturvård. Vi klickar oss fram, även så i naturen. Utan att egentligen befinna oss i den.

Klickar vi oss till ett större medvetande för att vi klickar, eller klickar vi bara för att vi automatiskt inser att vi på nått vis bara klickar?. Klickandet klickar oss, till ett slags ‘klickmedvetande’. Vi besöker genom ‘klicket’ platser vi aldrig ens trodde vi skulle kunna intressera oss ens för.

Naturvård var en gång på sjuttiotalet nått som alternativmänniskor ägnade sig åt. I taskigt stickade tröjor, hängselbyxor, och med vegetariska rätter, band man fast sig i träd och sjöng och skrek ‘Kämpa-kämpa’.
Kynnefäll, Teckomatorp var då något som folk begav sig till. Hade åsikter om och besökte.
Idag verkar engagemanget borta.
Naturprotester är idag lika klickvänliga som den reklam som omger dess hemsidor.

Fy fasen, nykter är jag inte iallafall. Det var somen uppenbarelse att läsa din post. Ska fan ut i skogen imorrn. Sitter här och klickar o har mig alldeles för mycket. Ser dubbelt.
Röstade på den där skotska skogen. Var svårt att välja, lutade åt ukraina och madagaskar med. Holland känns helt felplacerad, en jäkla cykelstig? Nej nej, oy vei. Hoppas iglekärr klarar sig.
 
Det är hur som helst ett annat flöde idag, det kan vi nog vara överens om.
Grejen med sjuttiotalet var att folk hade ett engagemang då och, vare sig dom hade ‘taskigt skickade tröjor och åt linsgrytor’ så var dom uppriktigt engagerade på ett helt annat vis, visa vi’ naturen, än ‘klickandet’ idag.

Vi klickar just nu på allt som väcker vår nyfikenhet. På så sätt har även naturskyddet i friluftsmentaliteten hamnat där. Vi klickar på upplevelser och annat som vi tycker vi bör gilla. Sociala medier innebär klickkultur.

Vi röstar på bilder, vi gillar, vi dissar, vi har åsikter på ett helt annat sätt och det har endast kommit med ‘klickandet’.
Klickandet är enkelt.

Det är en förbindelse till oss själva. Vi kan klicka på Annapurna eller på Himalaya. Sarek eller Kebnekaise, på smarriga matrecept och på illröda gore-text-jackor som vi vill köpa. Vi planterar träd i öknen med klick, och blir faddrar åt svältande barn, Bara med ett klick!

Det är upplevelser hit, och det är upplevelser dit, men vi vill klicka på dom. Hur mycket vi nu än klickar, så är själva vår egen upplevelse långt ifrån upplevelsen utav verkligheten. Detta tror jag i synnerhet gäller natur.

Så fort vi loggar in på en startsida dyker det upp: ’Vet Du, att det finns kvinnor som bor i Din närhet? Du kan kontakta Dom. Klicka bara här’(!!)

Ja, vi klickar på det med, på en sådan självklarhet.

Eller: ‘Click Here To Save Everything’!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...