Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-17, 19:26
davst davst är inte uppkopplad

Hej igen och tack för alla svar och tips!

Jag har kvar DVD-fodralen till både Norrland och Götaland, och i dessa finns den registreringskod man anger när man låser upp kartorna. I den med tiden omfattande mejlkonversationen skickade jag bilder på dessa, inklusive inköpskvitto, till Garmin. I det avseendet var det aldrig någon diskussion att jag inte gjort rätt för mig.

Thureb undrade också varför jag inte hade kvar kartorna i min GPS. Det har mest blivit en vana att jag fört över de kartsegment jag behövt inför en tur, och detta mest beroende på att jag varit osäker på hur mycket minne som allokerats till spår och annat. Jag har alltså inte lagt in mer än jag för tillfället behövt. Tyvärr.

Jag har aldrig varit benägen att använda crackar och liknande fulprylar, men i det här fallet känns det som om det inte längre spelar någon roll - eller åtminstone inte att samvetet skulle få mig att ligga sömnlös om jag råkade snubbla på ett sätt att låsa upp kartorna. Mest handlar det nog om den lilla människans frustration över att den stora, stygga draken gör precis som den vill.

Allt gott,
David
Svara med citat