Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-01, 00:22
Adam-Ludvig Adam-Ludvig är inte uppkopplad

Jag skulle säga den kamera du har, har du ingen så utifrån din ekonomi - det är ju som med det mesta - du får det du betalar för, en ett dåligt objektiv sänker ju den bästa kamera... Det har ju nämnts tidigare - vilka ambitioner har du som fotograf? Hur mycket är du beredd att investera? Svåra frågor att svara på för någon annan än dig själv egentligen. Sen vilken modell och fabrikat är ju lite som Volvo, SAAB eller VW...

Själv är jag inbiten Nikon-människa. Harvar runt på min D200 som snart sjunger på sista versen.
Jag har löst det så att jag har dels en Nikon CoolPix AW110 (vattentät kompakt) och dels vattentätt skal på telefonen, så om det är skitväder och jag promt ska fotografera något så får det bli med dessa. Det finns skynken eller vad man ska kalla dom som man kan ha över kamerorna, men dom kräver nästan stativ för att det ska bli bra inbillar jag mig. Sen är ju inte kameran gjord i papper, så lite regn är ju sällan några problem, har inte varit det för mig hittills i alla fall.

Jag snickrade ihop en egen kameraväska med en köpe-modell som utgångspunkt. Enkel, vattentät och flexibel. Det som gick åt var en limpistol, liggunderlag, lite snöre/tyg/plattband samt en vattentät packpåse...
Bifogar några bilder...

Svara med citat