M24KC 24 timmars paddeltävling

Hoppas att detta inlägg inte är reklam eller värvning - det är iallafall nonprofit och handlar i ekstrem hög grad om paddling...

Med eksakt ett halvår kvar til 2011 års upplaga av M24KC har vi i Malmö Kanotklubb nu startat en Blogg om tävlingen. Gå in på www.m24kc.blogspot.com och läs om tävlingen. Det är andra året vi gör denna halvgalna grej.

Jag skulle gärna ville se en diskussion här på utsidan angående havstävlinger. Jag anser själv att tävlinger med karaktär av touring som Orust Runt borde ta mer plats i årets paddelkalender. Vore roligt om vi kunde fylla säsonen med sådanne tävlingar. - Vi i Skåne kan inte bjuda på vacker skärgård och tänkte att vor kvalitet var att vi ligger längst mot syd - Altså öppnar vi säsonen med skyddad paddling i Malmö, där man kan testa hur långt det går paddla under 24 timmar. I augusti är det så Orust runt som gäller. - Borde det inte finnas mer sådant? Jag tycker vi behöver en alsidigg tävlingskalender för havspaddling - något i stockholm, en tävling på nedre ddelen av östkysten ännu en vårtävling över två dagar med övernattning gennom Göta kanal GBG - Stocholm kanske? -när havet fortfarande är för läskigt kallt för flertallet att våga tävla? Något annat?

Nu har vi i alla fall tagit initiativ till ett år till med 24 timmars i Malmö och jag tycker att ni får anta uttmaningen och anmäla är, så det finns någonting att träna upp till under vinter / vår.

Kommentera och utvädera gärna, antigen här eller på bloggen M24KC

Tävlingsarrangör är Ulf Johansson och Jacob Jonsson för Malmö Kanotklubb

/Jacob Jonsson
 
Ser ut som ni har plankat reglerna från 2010.

Nätrejset heter numera DailyPaddle.com. Men det tror jag ni vet.

Lycka till med stolligheterna!

Thomas Freye
 
copy / paste

Jo vi har föstås kopierat rakt av - ingen anledning att ändra något som funkade - sedan är det ju det här med att komma igång - verkade oöverkommligt att skriva allt på nytt - Skal se till at det blir Daily paddle! -se forövrigt vem som är i ledning på net race long... finns alltså god möjlighet att få en bra score på net race vid att vara med i M24KC :)
 
Jo vi har föstås kopierat rakt av - ingen anledning att ändra något som funkade - sedan är det ju det här med att komma igång - verkade oöverkommligt att skriva allt på nytt - Skal se till at det blir Daily paddle! -se forövrigt vem som är i ledning på net race long... finns alltså god möjlighet att få en bra score på net race vid att vara med i M24KC :)

Haha! Jag har mycket god koll på net race - long.
24h - vansinnigt långt, både du och Ulf J. Bara att gratulera.

Förutom vissa saker jag lovat mig själv, så hindras jag delta av en av era regler...
 
regler

Jag tycker det är fritt fram att delta med pedaldriven farkost. Världsrekorden för paddel / pedal driven är någonting 241,8 km / 242,5 km eller så (kommer inte i håg så noga)

/Jacob
 
rekord fortsatt...

Jag vet desutom att Sutinen har ett rekord på 235 km, som då nog är Nordisk rekord??? -eller europa rekord? Jag har sögt efter ett Sverigesrekord men inte hittat något...någon som vet?

/Jacob
 
Är detta att tolka som att jag kan delta i M24KC?

Jag tycker det är fritt fram att delta med pedaldriven farkost. Världsrekorden för paddel / pedal driven är någonting 241,8 km / 242,5 km eller så (kommer inte i håg så noga)

/Jacob

Trots pedaldrift? En "trampebåt"?

Jag var rätt utsliten efter mitt eget stolleprov. Mitt eget löfte att aldrig göra om det, gavs under omständigheter som jag inte riktigt glömt än...

Står erbjudandet om att få delta kvar så får jag väl ompröva. Lite längre fram i tiden.

häls thomas
(och han Sutinen verkar vara gjord av pannben rakt igenom)
 
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag besökte bloggen och såg datumet - den 14 november var ju igår!!! Jag kan ju iofs förstå om ni mörkar för att slippa förnedringen som det innebär att bli slagen av en långsampaddlare i en bananbåt, men va i h-e!... Efter att jag lugnat ner mig och läst lite noggrannare insåg jag att 14/11 var datumet för blogginlägget och inte för tävlingen. Fortfarande gott om tid alltså. :)

För er som inte var med på första upplagan så kan jag upplysa er om att vi hade helt galet kul förra året. Själv hade jag bara tänkt att vara med ett tag, men rycktes snabbt med av den goa stämningen och all pepping och bara "råkade" fortsätta tills solen gick upp. Fantastiskt kul!

Högervarv 2011???!
 
Vilket håll som helst...

Jag röstar för vilket håll man känner för... och att man får byta under vägen.
Det var dystert att inte se speciellt många paddlande medtävlare under 24 h förra året.
Vi tillresta anade efterhand en Malmöitisk komplott, nämligen att de alla satt i klubbhuset och garvade åt tokstollarna som paddlade varv efter varv helt själva ;-)

Ingen idé att tveka kamrater och kamratinnor, det blir inte lättare hur mycket man än funderar, bara att anmäla sig så får det bli som det blir. Alla bestämer ju helt själva hur länge de vill paddla, eller sova, eller snacka i pauserna :) Kul "tävling" för kul "typer" helt enkelt ;-) Jag är anmäld
Anders
 
Ena eller andra hållet

Vi har blivit eniga om att man kan få paddla vilket håll man vill, och att man får byta när man känner för det (men inte mitt under ett varv! - man får byta håll närm man varit "hemma" i klubblokalen under en retur) -för ni som inte känner rutten så paddlar man ett varv på kanalen 4,38 km, medan klubblokalen där tävlingen utgår ifrån ligger på en sidoarm till kanalen och en 'retur' är altså 2 x 350 meter fram och tilbaka från klubben.
Anders har rätt - anmäl är nu och börja träna - eller gör som leif förra året - låt bli at träna och kom till start ändå.

/Jacob
 
Instämmer helt med Anders: bättre sätt att testa sina paddelgränser kan inte finnas. Förra årets arrangemang av MKK var helt klockrent. Klubbhuset bjöd på fina sällskapsytor, det fanns en god pastabuffé hela dygnet, det bjöds på grillning, underbara funktionärer som gav mental peppning även mitt i natten, och dessutom ett gäng härliga paddlare på kanalen.

Man kör inte M24KC för naturupplevelsens skull, men som ett sätt att utforska sitt eget psyke och fysik är det helt lysande. Dessutom är man väldigt lättroad när man är helt slut, många skratt utlovas =)

Ser fram emot vårens tävling!

Förresten, vilka siktar på 200km eller mer?
 
200km!

Jag kör 200 KM på M24KC - det är bara att haka på...

hoppas det blir fler som vi se hur mycket är möjligt. Före året tredubblade jag min personlige max. dagsdistans.

Tror du (Leif) att de andra Bohuslänningarna satsar i år eller kommer dom vara "snälla" och "låta" dig komma längst? :)

/Jacob
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...