Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Tack. Jo det tar sig allt som.
Sjukt sugen på att skaffa en härdugn också, och i så fall gå över till O1 för att slippa från djupkylningen som rostfritt "kräver", plus O1 finns i många trevliga dimensioner inkl 1-1.5 mm tjocklek :)
Förstår dig :). Du får hålla oss uppdaterade!

~Paul~
 
Appropå allt tal om en forumkniv, denna kunde jag lätt acceptera. (fällkniv - liten/lätt - användar)

Har själv en Benchmade 551 Griptilian (154CM) och instämmer i att Benchmade gör fina knivar. 535 är tilltalande som EDC på vandring för allehanda bruk och dess vikt skrämmer inte ens bort lättviktarna. Hade inte haft något emot 535 som forumkniv men tror jag priset tyvärr avskräcker från att samla tillräckligt stort intresse:([/QUOTE]

Har precis beställt en 535:a och förstår att den extremt låga vikten har sitt pris. Läst ganska många tester som prisar kniven men även nämner att den `flexar´ om man inte håller sig till snällare uppgifter.

Om man accepterar 3oz mot originalets 2oz kan man hotta upp kniven med nedanstående. Jag är lite betuttad i de blästrade blå;)

https://rockscaledesign.com/product...ugout-535-sand-blasted?variant=18969358991417
 
Jo det får väl nästan bli så. Hur gör du själv med ditt "överskott"? Säljer du dem?

Nej, jag gör ju inte det... Anledningen är min motivationsbrist att göra samma sak två gånger, alltså blir varje produkt ett experiment med ett experiments alla misstag. Så jag har lådvis med unika men i min mening osäljbara objekt :)
 
1. Läst ganska många tester som prisar kniven men även nämner att den `flexar´ om man inte håller sig till snällare uppgifter.

2. Om man accepterar 3oz mot originalets 2oz kan man hotta upp kniven med nedanstående. Jag är lite betuttad i de blästrade blå;)[/QUOTE]
---------------------------------------------------------------------------------------------
1. Hm, jag har nu haft kniven i någon vecka eller så och det där med flexen är överdrivet. Man får provocera kniven rejält om den över huvud taget skall visa några som helst tendenser därtill.

Den enda gången jag kan tänka mig att kniven kan flexa är i samband med hård täljning och diverse bändning. Dessa uppgifter är dock sådana som kniven inte är designad till!! Enligt min åsikt är den här modellen ett perfekt exempel på en matprepp-/camping-/rese-/turist-/EDC-kniv. Till jakt och fiske skulle jag välja en fastbladare och till täljning tillika en fastbladare, gärna utrustad med skandinavisk slipfas.

2. Fast priset för skollorna är lika högt som priset på en helt ny kniv! Personligen skulle jag hellre köpa ytterligare en Bugout i stället för dessa skollor ;).

~Paul~
 
.



2. Fast priset för skollorna är lika högt som priset på en helt ny kniv! Personligen skulle jag hellre köpa ytterligare en Bugout i stället för dessa skollor ;).

~Paul~[/QUOTE]

Tacksam för dina synpunkter. Ser du inga problem med `flex´ så är det nog bara dumt att göra kniven tyngre för att inte tala om priset på skollorna ;)
 
Nej, jag gör ju inte det... Anledningen är min motivationsbrist att göra samma sak två gånger, alltså blir varje produkt ett experiment med ett experiments alla misstag. Så jag har lådvis med unika men i min mening osäljbara objekt :)

Är rätt säker på att de flesta av dina alster är fullt säljbara!
 
I vanlig ordning tunt micarta eller g10 grepp. Kydex kanske. Men allt det där ligger så långt fram så vem vet.
Nästa blad blir en allround skogskniv tänkte jag. Återkommer ☺️
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...