Billigt boende i Hemsedal?

Som rubriken låter. Var hittar jag ett prisvärt boende för två alt. fyra i närheten av Hemsedal?Hamnar troligen där över nyår, tycks vart alltför milt närmare kusten och fjordarna. Nyårspriserna i Hemsedal kanske tvingar oss till Rjukan, vi får väl se.
 
Vi har bott på Hulbak Camping & Hytter. De har en stuga de kallar "Staburen" (kanske minns fel, nedervåningen på den används som reception på sommaren i alla fall). Hyrde man endast övervåningen som vi gjorde var det rätt bra pris vill jag minnas. Inget rinnande vatten i den, man fick gå 40 meter utomhus till det, men den var helt ok storlek. Undrar inte om det bara fanns två sängar, sen fick man använda sig av egna liggunderlag om man var flera... Minns tyvär inte priserna, men det var det billigaste vi hittade med hyffsat kort varsel.
 
Bott på Hulbak två gånger under november, vi betalade 750 NOK för Stabburet för två nätter. 2 sängar och ett par lösa madrasser. Kylskåp, kokplatta och litet bord. Dusch och toalett i separat byggnad. 10 nok för varmvatten.

Betalde 1500 NOK för tre nätter i en av deras lägenheter, bara två sängar i den lägenheten men eget kök, dusch etc. Lägenehten kändes extremt prisvärd för att vara Norge.
 
375 per natt eller 500 per natt, var det senare gör att man slipper gå mellan inomhus och utomhus så fort man behöver göra något... +1 för lägenheten.
 
Här bodde vi i vintras.

http://www.hytteogferiepark.no/

Sjukt stort och bra standard. Fyra sovrum med två sängar i varje, två badrum, kök och vardagsrum. Just efter nyår har de nån slags lågsäsong, kolla prislistan! 700/dygn + el är ju inget om man är några som delar.

Kan ni tänka er att åka på nyårsdagen?

Bastu och bubbelbad är ju inte heller helt fel efter en dags isklättring..
 
@Monkey, Bastu är ju grymt, speciellt om det är så kallt att jag behöver mina nyinköpta Spantiks. Blir ju tryggt med samma boende som er så känner skorna sig som hemma!

Tack för tipsen. Lutar nog åt Rjukan innan nyår och Hemsedal efter. Hoppas det blir lite kallare bara så det finns lite kul att klättra i Rjukan. Är ju löjligt varmt där nu.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...