NeoAir kommer i April

Grymt pris. Nu är jag mest intresserad av Small, även om Medium ger förhållandevis mycket mer liggyta utan att hamna väldigt högt i vikt. Men de mindre varianterna är ju inte direkt gratis heller.

Jörgen
 
Någon som har provat att ligga på ett kort liggunderlag som är så högt? Blir det inte obekvämt vid skarven?

Men jag säger som Jamo: lite svårt att inte köpa...

Dyrt dock, men det visste vi ju. Kanske ändå inte så jättemycket dyrare än annat från Thermarest eller Exped med tanke på prestanda/kg.
 
Jag har testat att ligga på mitt Ether-thermo som man gör på ett i Small storlek och tyckte att det var riktigt bekvämt.
Man kan ju dock inte blåsa upp det så mycket att det är stenhårt, för då blir det obekvämt

Jag är också intresserad av det i Small och har varit i kontakt med Jocke på GetOut om det.

Detta svar fick jag:

"Däremot har vi beställt neo-prylarna från therm-a-rest och hoppas på
leverans av dessa redan slutet på Mars (men där ska man inte "hej" för
tidigt) april kanske är mer rimligt. Small-varianten har fått ett
svenskt cirkapris på 1199, vi kommer väl lägga oss lite under. Fina
grejer det där, även om jag personligen tycker dom hamnade lite dyrt, är
definitivt spekulant på ett själv."

Så det är bara att vänta och sedan beställa!

//Peter
 
Jag har ju i en hel del år kört med Thermarest "gamla" korta och tjocka (120 * 5 cm) och blåser alltid upp det tills trumhinnorna protesterar. Sedan har jag ett cellplast under benen. Nivåskillnaden, som då hamnar i knähöjd/lårhöjd, kan då vara lite obehaglig i vissa lägen, men det är ju ganska enkelt att jämna ut den saken med några prylar, typ en hoprullad regnjacka (ja, torr...). Man kan lägga lite matpaket där också om man vill, t om ovanpå cellplasten. Enligt min uppfattning behöver man inte något särskilt mjukt under den delen av kroppen, eftersom det är ganska liten del av kroppsvikten som befinner sig där. Men det är definitivt inte behagligt att ha en nivåskillnad som s a s får knäna att säcka åt fel håll om man ligger på rygg t ex.

Jörgen
 
Huh???

Var blev revolutionen av?

Ett Pro-Lite reg väger 270g mer och har 5*2cm större packvolym än motsvarande Neo-Air, men P-L är då 3,8 cm tjockt.

Ni får har lite överseende om det är nåt jag missat, har inte fått mer än 2-3 timmars osammanhängande sömn per natt de senaste 10 dygnen så skallen känns lite mosig.


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Intryck av NeoAir Lättpackning 11
honkydory Thermarest Neoair - Första intrycken Lättpackning 23
jorgenl33 Pyreneerna i april/maj Lättpackning 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...