Lättpackarträff i Stockholm 17 sept

Vi gör ett nytt försök att samla Stockholms (med omnejd) lättpackare för att klämma på prylar och prata lättpackning.

Vi träffas med start kl 17 vid Frescati/Stora skuggan (exaktare plats kommer).

Alla som har lätta, spännande prylar att visa upp och alla som är intresserade av att se lätta, spännande prylar i verkligheten är hjärtligt välkomna. Det hela är väldigt opretentiöst - mat och dryck medtages om man så vill. Frystorkat vin finns i en friluftsbutik nära dig.

Är du intresserad av att delta så anmäl dig till info@fjaderlatt.se. Berätta gärna om du tar med dig någon utrustning som andra kan vara intresserade av att se, så kan vi flagga för det i förväg.

Läs mer på Fjäderlätt
 
Är det någon som åker ner från Uppsala (alternativt passerar igenom Uppsala) och har en plats över i bilen? Jag är i så fall intresserad av att slå följe med dig/er. Jag har lite smått och gott som jag kan ta med, men det hänger på transporten ner.

/Carl
 
Är det någon som åker ner från Uppsala (alternativt passerar igenom Uppsala) och har en plats över i bilen? Jag är i så fall intresserad av att slå följe med dig/er. Jag har lite smått och gott som jag kan ta med, men det hänger på transporten ner.

/Carl

Är det för tungt att bära ;)

(skojar bara)
/Peter
 
Eller jag menar: Om du svänger förbi Uppsala och hämtar upp mig får du se vad som eventuellt var för tungt att bära och då kan du själv göra en bedömning om så var fallet eller inte :)
 
Utrustning för beskådning

Jag kommer såklart förbi och kommer bland annat att ta med mig följande utrustning som kanske kan locka någon:

Tarptent Cloudburst 2 - Tvåpersoners tarptält 1,1kg
Six moon designs Gatewood Cape - Ponchotarptält 1-person - ca 350g
Gossamer Gear Mariposa Plus - 69l(inkl nätfickor) ryggsäck 650g
Gossamer Gear Whisper - 35l superlätt ryggsäck 100g
Bushbuddy - Vedeldat kök
MSR PocketRocket - Gasbrännare - 100g
ITAB Packaway regnjacka
 
Det skramlar på med prylar inför lättpackarträffen 17 september i Stockholm. Ett antal hemsydda prylar (alltid intressant tycker åtminstone undertecknad) och ultralätta ryggsäckar är på gång. Det blir Tarptents och Gossamer Gear The One också. Vad jag skulle vilja se är lite andra lätta tält från t ex Six Moon Designs etc.

Men det är ju inte så att man behöver ha några prylar med sig för att få komma. Vi lär nog inte ha någon brist på samtalsämnen. :)

Planen för kvällen ser ungefär som så:
Kl 17.30 börjar vi en gemensam rundvandring mellan de olika "montrarna" där var och en presenterar sina prylar och sina erfarenheter. Det betyder väl att de som har tält att sätta upp bör vara på plats kl 17. Det får naturligtvis alla andra också vara.

Kl 18.30 (eller när vi är klara med rundvandringen) så slår vi oss ned och plockar fram medhavd mat och dryck. Man behöver inte koka frystorkat på Esbit-tabletter (framförallt inte om man vill äta samma kväll). Vi kommer inte att titta snett på snabbmatspåsar från multinationella leverantörer. Huvudsaken är att man har med sig det som behövs för en trevlig kväll.

Detta betyder också att vi avslutar kvällen när vi känner för det. Tidigare för alla småbarnsföräldrar misstänker jag. Eller också blir det senare, när man nu har permission en kväll ;-)

Jörgen
 
Blir svårt att få dit 35 scouter (och 5 ledare), särskilt då vi börjar 18:) Sen är det sista seglingstillfället för säsongen så båtarna ska fixas iordning lite inför vintern på slutet tror jag.
 
Mmm.. Om någon åker förbi Uppsala *hrmm* så ställer jag upp mitt Lunar Solo från Six Moon Designs ;)

De har dragit järnväg mellan Uppsala och Stockholm nu. ;)

Men om du vågar släppa i från dig ditt Lunar Solo några dagar, och leverera det till en adress i Sunnersta skulle jag kunna se till att åtminstone tältet får komma på träffen. Det är i och för sig inte riktigt lika skoj för dig...

Mejla mig om du kan tänka dig en sån lösning: martin snabel fjaderlatt punkt se
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...