Gissa position Stockholms län

Ser ut som någon försvarsanläggning från tidigt 1900-tal. Så varför inte någon del av "korvlinjen". Men vilken? Jag gissar på Lännafortet.
 
Värnet nedanför Måndalshöjden är helt rätt Thure.

Och jag blir lika barnsligt förtjust varje gång jag springer på ett gammalt värn ute i markerna. Och även förvånad över hur många gamla värn som finns kvar!
 
Anrik plats för en annan typ av friluftsliv. Plåtat från isen. Var ligger denna byggnad dvs vad heter ön?

Thure
 

Bilagor

  • P1010376.jpg
    P1010376.jpg
    48.6 KB · Visningar: 188
Annorlunda tema på nästa bild. Frågan är på vilken större skärgårdsö som denna bild är tagen. Mig veterligen är det den enda skärgårdsön i Stockholms län som hyser denna växt som har sitt naturliga ursprung i Nordamerika. Vilken är ön?
 

Bilagor

  • P1040138.jpg
    P1040138.jpg
    104.6 KB · Visningar: 159
Jag väntar lite med att lägga in en bild då jag inte kommer att passa forumet så frekvent de närmaste dagarna. Vill någon annan lägga in en bild så var så god.

Thure
 
Två bilder får till att börja med försöka leda er på rätt spår. En ögrupp kan räcka som svar.
 

Bilagor

  • P1010404.jpg
    P1010404.jpg
    93.1 KB · Visningar: 129
  • P1010407.jpg
    P1010407.jpg
    95.1 KB · Visningar: 116
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...