Gissa position

Jag tog den mer eller mindre helt på beskrivningen - det kan inte finnas många platser i fjällen som förtjänar uttalandet 'den mest episka tältplats jag passerat' från dig. Själva bilden talade ju inte heller emot den här platsen, så det var värt en chansning!
 
Någon som är sugen på att vada?

Kanske inte så lämpligt just här - men var är här?
 

Bilagor

  • khjjkhgkjhgkjhg.jpg
    khjjkhgkjhgkjhg.jpg
    56.4 KB · Visningar: 395
Duvggejåhkå?

Känns som lite bekant och den glaciärjokk/älv som jag passerat och som bäst stämmer in vad det gäller storlek och hur strömt det är är Duvggejåhkå. Så jag får väl gissa på den.

/ Stefan
 
Känns som lite bekant och den glaciärjokk/älv som jag passerat och som bäst stämmer in vad det gäller storlek och hur strömt det är är Duvggejåhkå. Så jag får väl gissa på den.

/ Stefan

Stämmer bra det. Gick förbi i somras, i slutet av värmebölja, det var helt otänkbart att försöka vada.
 
Det här är ingen gissning utan bara en bild på "den mest episka tältplatsen" som Stefan skriver om. Jag håller förstås med Stefan. Denna undersköna plats kommer som ett fullständig överraskning på väg upp mot Bielloriehppe-Stuollo.
https://www.utsidan.se/obj/photo/0a/0a258d81e7440d33858801cbe4c1a02e.jpg

Förstår jag det rätt som att vi är på norra sidan av Stuolovagge, på väg upp mot Bielloriehppes västligaste topp? Man vill ju inte missa detta guldkorn.
 
Det var inte meningen att skapa ”en tråd i tråden”. Jag har försökt placera den bild ni fick här - https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=84974&set=lp. Klicka på "visa på stora kartan".
Men det är ingen exakt placering. Men om ni går upp mot 1608 så ser ni den.
Som Stefan skriver är det en alldeles märklig och helt underbar plats. Å andra sidan är det nog inte så vanligt att ni har med er full packning inför klätterturen så tältning ingår väl inte i planen. Men gör det! Det kommer ni aldrig att glömma.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...