Diskbråck, stretchning viktigt?

Jag hörde nå om att stretchning var viktigt vid ishas, men jag har ju diskbråck, kanske är lika viktigt då, framsida lår och sätesmuskeln, kanske också är viktigt med massage samt kiropraktor och knäcka kotor titt som tätt?
 
Du bör bli bedömd av läkare och/eller fysioterapeut som kan ta ställning till lämpliga råd med utgångspunkt från din aktuella situation.

Vad som skall prioriteras i nuläget är knappast möjligt att ge råd om på ett sånt här forum.

Thure
 
Håller med föregående

Gå till en sjukgymnast och få ett träningsprogram så du kan bygga upp framförallt bålstyrkan.

Hade själv liknande problem och det som löste det hela var, mycket promenader, lite sittande, mycket liggande, rehab varje dag i cirka 8 månader.
 
Jag hörde nå om att stretchning var viktigt vid ishas, men jag har ju diskbråck, kanske är lika viktigt då, framsida lår och sätesmuskeln, kanske också är viktigt med massage samt kiropraktor och knäcka kotor titt som tätt?

Precis som thureb säger. Jag har diskproblem sen 1999, i sj v två buktande diskar. När problemen börjsde remitterades jag till en fysioterapeut som anvisade McKenzieövningar, men också en del tips om min vardag, som att öppna tunga dörrar med bägge händer och ha en viss typ av kudde på stolen så att låren lutar ned istf upp. Efter en månad var de akuta problemen över, men jag har levt med dem nu i 20 år.

Ryggproblem kan vara vanskliga att diagosticera. Jag råkade ut för att mina besvär 2015 förväxlades med spinal stenos som inte alls är trevligt och kräver helt andra övningar. Lyckligtvis fick jag remiss till magnetkamera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Xfinger Diskbråck, stärka upp? Träning och hälsa 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...