Navigering med hjälp av galaxy watch.

Hej kära friluftsvänner!

Jag har precis skaffat en galaxy watch. Jag undrar vilken app som är bäst på marknaden. Det får gärna vara billigt om det finns bra sådana alternativ. Men annars får det kosta pengar. Jag är intresserad av någon app liknande bontrax. Jag vill alltså kunna spela in spår, göra egna spår, lägga in platser både i realtid och manuellt. Jag vill även att den ska synka med en app jag har i tele. Så att jag exempelvis kan göra ett färdspår manuellt i mobilen för att sedan följa rutten med hjälp av klockan, om ni förstår. Helst vill jag kunna lösa det mesta med klockan även om mobilen skulle dö. Ni förstår säkert frågan. Är det någon som använder sin klocka för detta ändamål eller någon apptillverkare som vill göra reklam för sin app.

Tack på förhand
Mvh anders-petter holm
 
Jag tror mig veta...

De flesta appar behöver tillgång till motsvarande app i din Androidmobil också. Det är den som levererar -bland annat- kartbilden till klockan.

Ett undantag är MapApp Topo som laddar ner din karta till klockan vid installation. Den fungerar skapligt men då får man den nackdelen att klockans minne snabbt blir fullt. De flesta klockor har 4 gb internminne varav klockan själv förbrukar nästan hälften. Har du för stor karta så fungerar inte nedladdningen.

Om du vill byta kartan i klockan så måste du ta bort appen från klockan och mobilen, installera om appen i mobilen och ladda ner den karta du vill ha från deras website. Sedan skickar mobilen över appen och den nya informationen till klockan.

Det här är den bästa app jag hittat men den skulle kunna vara så mycket bättre om man kunde byta önskat kartavsnitt i klockan.

Jag reserverar mig om det finns något fel men det är så här det fungerat för mig,
http://mapapptopo.se/
 
De flesta appar behöver tillgång till motsvarande app i din Androidmobil också. Det är den som levererar -bland annat- kartbilden till klockan.

Ett undantag är MapApp Topo som laddar ner din karta till klockan vid installation. Den fungerar skapligt men då får man den nackdelen att klockans minne snabbt blir fullt. De flesta klockor har 4 gb internminne varav klockan själv förbrukar nästan hälften. Har du för stor karta så fungerar inte nedladdningen.

Om du vill byta kartan i klockan så måste du ta bort appen från klockan och mobilen, installera om appen i mobilen och ladda ner den karta du vill ha från deras website. Sedan skickar mobilen över appen och den nya informationen till klockan.

Det här är den bästa app jag hittat men den skulle kunna vara så mycket bättre om man kunde byta önskat kartavsnitt i klockan.

Jag reserverar mig om det finns något fel men det

Mvjär så här det fungerat för mig,
http://mapapptopo.se/


Ok ok. Tack så jättemycket för matnyttig info. Ska pröva appen. Hur länge brukar batteri räcka för dig?

Mvh
 
Det beror på

Jag har inte använt min klocka för att göra ett spår utan bara tagit fram den då och då för att kolla var jag befinner mig på kartan (som är nedladdad till klockan). Då räcker den troligtvis ett par dagar ( jag har aldrig gjort någon mätning). Det krävs ju inte någon särskilt stor powerbank för att ladda upp den igen, batteriet i den är max på 472 mAh.

Fördelen med MapApp Topo är att du klarar dig utan mobilen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HotellKantarell Vart ligger hotell kantarell? Navigering 13
pascal Hjälp en nybörjare. Båt navigering Navigering 2
Clashas Analog navigering Navigering 13
Mankko Efterlysning: Komplett bok om navigering/orientering? Navigering 16
870520 Kurser i Navigering!! Navigering 4
frimanniska Navigering i Asien Navigering 10
grodanbolle Vilken mobil gör navigering? Navigering 5
bisonium Hur ställa in så GPSmap 60csx automatiskt adderar en "tappad sträcka" vid navigering? Navigering 12
yanga Navigering utan utrustning Navigering 26
Cyklisten88 Navigering i datorn Navigering 0
Leif L Navigering i Ryssland, Mongoliet och fd Sovjetunionen Navigering 6
buster23 Navigering med mobiltelefon i snabb utveckling Navigering 45
BigBigBoa Navigering på laptop Navigering 5
steko rutt planering och Navigering på Garmin 60CSX Navigering 4
goranwi 60Csx-instabil karta/navigeringspil vid navigering Navigering 8
Store Navigering för funktionshindrade Navigering 0
Valgrinden Navigering med Ericsson P990i Navigering 6
avslLM Navigering är inte alltid så enkelt Navigering 10
backpacker8 basic gps navigering Navigering 2
chuck PDA Navigering Navigering 21
brandmansmicke Boktips navigering Navigering 3
Tärnan Handdator med GPS-enhet. Navigering i terräng ??? Navigering 5
magnuss DVD-navigering Navigering 1
GPS-Navigering? Navigering 2
Elvah Hjälp, Inreach mini 2 slukar batteri! Navigering 8
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
Jackiie Zone 34, WGS84 - hjälp mig förstå! Navigering 6
majjen Hjälp! Vad gör jag för fel? Navigering 3
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
Långgång Hjälp med kartmaterial till iPhone/iPad Navigering 11
poppe_ Behöver hjälp med val av handburen gps Navigering 18
Nille08 Hjälp med gps-teknik! Navigering 23
lejonlejon Hjälp med shp filer till min Garmin Astro 320 Navigering 4
Aqua11 GPS för vandring Hjälp! Navigering 44
aksello etrex 30 hjälp Navigering 11
osseos PROBLEM Fril pro v2! Hjälp Navigering 1
M-Nilsson Akut hjälp:( Garmin Nuvi 200! Navigering 2
paulo Oregon 300 Hjälp! Navigering 1
NAB Lägga in gränser i Garmins gamla minneskort med hjälp av Mapwel Navigering 4
koskenkorva Hjälp med triton 2000, Topo Sweden + Navigering 0
Chimalli Hjälp med .gpi Navigering 2
bengt54 Konverterings/överförings hjälp Navigering 0
graylingman HJÄLP med konvertering av positioner i Excel till läsbart format för Garmin eTrex Navigering 15
mm123 Hjälp att reda ut gps djungeln Navigering 19
zetec Hjälp med min nya Garmin Oregon 300 Navigering 3
turbojohan Hjälp inför köp av GPS Navigering 2
Fredrik86 Barometer hjälp av Suunto Core Navigering 3
miiicke90 Garmin VS Blaupunkt, hjälp Navigering 7
stariander Hjälp, val av GPS Navigering 1
miiicke90 Format/filer till garmin enhet.. Hjälp! Navigering 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...