Youtube filmer/klipp

Bestigning av Bårddetjåhkkå-Sarek

I slutet av Augusti åkte vi till Sarek för att bestiga Bårddetjåhkkå och Bálgattjåhkkå. Häng med på en resa med grymt väder och fantastisk utsikt.

https://youtu.be/j0nlpsO5dXY
 

Bilagor

  • P1030719.jpg
    P1030719.jpg
    51.3 KB · Visningar: 1,472
Sarek 2018

Hej på er!

Vi var på vandring i Sarek sommaren 2018, och filmen ligger ute på Youtube nu. Det var en händelserik resa med plötsliga väderomslag, avbrutna toppförsök och ett tillfälle då vår grupp kom ifrån varandra uppe på Luohttolahkko av alla ställen. Klantigt i efterhand men en riktigt bra lärdom för framtiden.

https://youtu.be/vJMvBS78EoY

Hoppas ni finner filmen bra! Vi kommer göra flera, med bättre utrustning. Prenumerera gärna på vår kanal på Youtube så hjälper det oss och ni får ett meddelande när vi släpper nya filmer.
Vi har kommande projekt i Norge, Sarek och Nepal som kommer filmatiseras och läggas ut. Även mindre filmer med tema på vandring och natur kommer laddas upp framöver.

Kom gärna med synpunkter och konstruktiv kritik så att vi kan göra framtida projekt mer intressanta för er tittare.

Ha det fint!
 
Såg filmen för någon vecka sedan. Hög kvalité precis som den förra.

Men det slog mig att "effekterna" när kartan visades mest skapade förvirring. Känns onödigt och tvingar en att pausa mitt i filmen alternativt spola för att kika mer noga. Kanske låter som en liten grej men det är min feedback :)
 
Såg filmen för någon vecka sedan. Hög kvalité precis som den förra.

Men det slog mig att "effekterna" när kartan visades mest skapade förvirring. Känns onödigt och tvingar en att pausa mitt i filmen alternativt spola för att kika mer noga. Kanske låter som en liten grej men det är min feedback :)

Tack! Det är precis sån feedback jag som snickrar ihop filmerna vill ha :)

Var den första Sarekfilmen vi gjorde bättre kartmässigt? Jag tänker den hade mindre förflyttning så kanske lättare att följa.
Att presentera dagsetapperna på kartan är ett work in progress och jag vill att det ska vara lätt att greppa. Som du säger är det inte optimalt om de känns förvirrande.

Riktigt kul att höra att du gillar den!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...