Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-17, 16:42
dePaul dePaul är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av greendanger Visa inlägg
1. Mycket vacker haspel!

2. En sak som många tillverkare glömmer är att vi just fiskar för nöjet, att producera en rulle som har 190% design för att plocka fisk, kan ge en sämre upplevelse än en rulle som är mer laidback för fiskaren.

3. Där hamnar din rulle, njutning för ögat, ger nog en bra fiskeupplevelse, men det viktigaste en avkopplande fiske stund!
1. Tack! Upptäckte nu att det på bilden finns en liten fläck på rotorn. Det är tyvärr en fettfläck som jag inte upptäckte i samband med fotograferingen. Rullen har således inte ett märke eller skavank.

2. Precis. Den här rullen är antagligen den mest gedigna haspel som har tillverkats. Det finns i stort sett ingenting som kan gå sönder. Tillsammans med Cardinall 77 (66) och Mitchell 300 så bildade den en trio i början av 70-talet som var legendarisk. Och det är precis som du säger en mycket speciell känsla att fiska med den.

3. Absolut. Det är förhållandevis ofta som jag hellre fiskar med mina gamla rullar än med de nyaste hypertekniska dito från Shimano eller Daiwa.

~Paul~

PS Denna rulle finns i originalask, reservdelar och extraspole (bild)

Svara med citat