Rid kompis

Hej

Jag är en tjej som bor i Göteborg och vill ta upp ridningen igen.Jag red mycket förr men det var ett par år sedan man satt på häst ryggen och undrar om det är någon som vill börja rida med mig?
Spelar ingen roll om du är nybörjare eller erfaren det är bara att höra av sig.

//Therese
 
jo

Jag vill prova det nån gång.
Men sen om jag tycker det är roligt eller ej vågar jag inte sia om än.

Men visst, jag är på.

Mvh.
 
Hej
Jag tog upp ridningen igen för ett par år sedan och det är nästan det bästa jag gjort!
Det jag kan rekommendera är att börja rida på en BRA ridskola där de har ett hästvänlig upplägg och där man får vara med om allt runtomkring hästen med.

Det finns massvis med ridskolor i Göteborg, men jag åker faktiskt ut till Alekommun två gånger i veckan (med kollektivtrafik tar det bara 55 minuter dörr till dörr! Pendeltåget är fantastiskt. Även om jag oftast tar bilen) http://www.slottsgarden.com/ eftersom det är ett av f¨å vettiga ridskolor. Hästar står i boxar, går i flock och är ute mycket. Jag har lärt mig mer på två år än på alla år jag ridit tidigare. I vår ridgrupp är vi max fyra ryttare så man får ut mycket mer än om man är i en grupp om åtta som är vanligt på större ridskolor. Ridläraren känner mig och ponnyn utan och innan.
Man rider dessutom mycket i naturen.
Jag hyr en ponny för enskild ridning en gång i veckan från ridskolan och kan då rida "fritt". Det är supertrevlig stämning och man blir snabbt vän med alla - oavsett ålder och kunskap. (förra våren red jag mycket med tre barn mellan 6-9 år och deras mamma som gick till fots)
Jag tror att de just nu har minst två grupper för vuxna, på olika nivåer. Men man kan boka några privatlektioner för att känna på först.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...