Tunn handske +

Tjena
jag undrar om någon kan tipsa om var jag får tag i tunna..smidiga hanskar ska användas vid flug fiske.
Det gör inget om de klarar mygg..

har hittat en del neopren handsskar..men de är för tjocka..

tacksam för tips..Mvh Matte
 
Finns riktigt tunna paddelhandskar i neopren Yak superstrech glove hos Kanotcentrum i GBG.
Kanske skulle funka för dig!

/Janne
 

Jag har köpt likadana. Kunde inte låta bli, billiga handskar har jag haft tur med förrut. Kan inte säga att jag använt dem jättemycket, men det är mest för att jag har ett par färdiga koncept för vintern... Jag tror att de blir utsökta kompanjoner den dag då jag börjar komma ihåg att jag köpt dem... :)
Förvånansvärt osvettiga skulle jag säga efter min enda promenad med dem.
 
Biltema har segelhandskar i nyaste katalogen (s 477). Finns konstigt nog inte på hemsidan. Innerhand i konstmaterial, ytterhand i neopren, borde vara kanon om man ska blöta ner sig. Tunna dykhandskar kan också vara värt att titta på.
 
Själv föredrar jag att inte ha alltför bra fäste när jag flugfiskar. Jag har ett par med gummi i greppytan men de "biter" lite för hårt i fluglinan så jag använder mest ett par cykelhandskar från fox racing. De brukar jag ha även under rätt kalla förhållanden vid flugfiske under perioden januari-april men jag är inte så frusen om fingrarna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ahvenet Klassisk Ambassadeur och tunn lina? Fiske 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.