Tre drag

Lillöringen 7 gr i koppar
Abu reflex 7 gr med röd kropp och koppar sked
Mira spinnare 7 gr i koppar
477481c0cbf61e720c596fe4d4ee8d6e.jpg
09e4bca9654635ea7c8f385e7d614e3a.jpg
bc112f71d6fa2ff926ef60af12ad7459.jpg


Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 
Så ett dedikerat gäddbete (Buster) och två mer allround? Eller använder du bustern till något annat?


Ett suspending jerkbete går och fiska på så många olika sätt. Ett 10 cm jerk funkar på gädda , abborre och havsöring.

En jigg för att dra abborre , gös , gädda , asp , havsöring

Ett mindre ”blänke” för mindre ädelfisk och säkert många andra arter.
 
Ett suspending jerkbete går och fiska på så många olika sätt. Ett 10 cm jerk funkar på gädda , abborre och havsöring.

Helt klart. Då är jag med (jag hade missat storleken) och själv har jag en kustwobbler (Vicke eller Gladsax 20 gram) som en "bubblare) och det 'r ju, mer eller mindre, samma sak.
 
1 En mepz spinnare storlek 3, helst koppar för abborre.
2 En vibrax spinnare storlek 3, silver med röda prickar på skeden. För gäddan.
3. En liten myran spinnare, För öringen på fjället.
 
Intressant och något överraskande är frekvensen av kopparfärgade beten i de hittills avgivna svaren. Däremot är jag inte ett dugg förvånad över att så många nominerat skedspinnare (Mepps, Myran, Droppen etc).
 
Har gått och funderat på detta ett tag och landar nog i följande.

Litet skeddrag i rött och svart. Så fladen nordingen i rött med svarta prickar väljer jag här.
Detta val stod i svår konkurrens med ett silverfärgat skeddrag. Men silver fick stryka på foten för nästa val.

En rapala sjunkande svart rygg, silver mage.
Valde till sist mellan rapalan och en liten bomber med vit kropp och rött huvud.

Gulgrön maskjigg med Carolina-rigg. Fångar fisk året runt. Kan fiskas både långsamt och mer aktivt.
Andra alternativ här var motoroil shad och gul curltail. Den gula curltailen fångar mycket fisk men är fisken riktigt trög har jag något mer lämpat med carolina-rigg.
 
Mina tre drag.
Myran 10gr toppar.: Älv och sjö
Möresilden 10gr. :Hav älv och sjö
Droppen 5gr sjö,(kanske hav efter makrill.)

Här tror jag att man klarar allt fiske.
Från fjällfiske till hav och älv!?
 
Mina tre drag.
Myran 10gr toppar.: Älv och sjö
Möresilden 10gr. :Hav älv och sjö
Droppen 5gr sjö,(kanske hav efter makrill.)

Här tror jag att man klarar allt fiske.
Från fjällfiske till hav och älv!?

Inte ett dugg förvånad över att Möresilden är ett av dina tre drag men litet överraskad att du väljer så relativt lätta beten. Vilka färger? Och Myran 10 gram, är det Mira eller någon annan av Myrans fina spinnare du menar )för Myrspinnaren finns väl inte i just den vikten)?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...