Vad ser ni framemot under fiskeåret 2020?

Som rubriken lyder.

Själv ser jag framemot mina dagliga promenader genom en välbekant skog ner till vassen och näckrosvikarna och efterleksfisket efter gädda , när mörten intar vassen och det slår i ett på ytan. Att följa ytbetet och se virveln strax innan hugget. Att fylla på vedförrådet nere vid vattnet och kanske koka lite skymningste.

När helgen kommer paddla ut med flytringen , ta sig den där tiden på sig som skapar rum för njutning och drilla gäddor tills den röda himlen övergår i tidig natt.

Att i april åka ut till den magiska viken som ligger vänd mot söder och följa den från en tidig morgon till sen kväll och fiska av den sporadiskt efter silver.

Att få ett aborrmarathon i höst med fina hugg när borren samlar sig.


Fyll gärna på!
 
I det korta perspektivet ser jag fram emot den kommande helgens fiske. Jag funderar på att vika en av dagarna för sikmete vid kusten och att när jag riggat upp spöna och kastat ut mina beten sitta och spana på sjöfågel. Säkert blir det några kast efter havsöring också. Orkar jag fiska båda dagerna ger jag kanske gäddan en chans.
 
Jag ser fram emot att bara komma ut.
Att lägga i båten (den står alltid på trailer) och köra iväg och hitta fisken. Slänga i och bara njuta av naturen och tystnaden.

Vädret har varit så dåligt hela året så det har inte funnits tillfälle än. Men snart så... :)
 
Som rubriken lyder.

Själv ser jag framemot mina dagliga promenader genom en välbekant skog ner till vassen och näckrosvikarna och efterleksfisket efter gädda , när mörten intar vassen och det slår i ett på ytan. Att följa ytbetet och se virveln strax innan hugget. Att fylla på vedförrådet nere vid vattnet och kanske koka lite skymningste.

När helgen kommer paddla ut med flytringen , ta sig den där tiden på sig som skapar rum för njutning och drilla gäddor tills den röda himlen övergår i tidig natt.

Att i april åka ut till den magiska viken som ligger vänd mot söder och följa den från en tidig morgon till sen kväll och fiska av den sporadiskt efter silver.

Att få ett aborrmarathon i höst med fina hugg när borren samlar sig.


Fyll gärna på!

Jag ser fram mot den årliga sommarfisket i fjällen efter röding och harr. Sedan laxfisket i Kalixälven.
 
Jag ser fram mot den årliga sommarfisket i fjällen efter röding och harr. Sedan laxfisket i Kalixälven.

Bor du i Luleå? Fiskar du i så fall något där? Luleälven bör ju vara ett bra gäddvatten. Grösbottnarna vid Gammelstad ser ju lovande ut och Gäddvik heter väl inte så utan anledning?
 
Att äntligen få montera min Cardinal 44 som legat på vinden alltför länge, att få höra lina med drag vina genom vinden för att landa i den djupkalla sjön och sedan i god takt bringa draget åter, med eller utan fångst.
 
Att med stigande sinnesro svepa ut dagens första apterade bottenmete, luta mig tillbaka, färdigställa och placera en perfekt prilla, med förväntan och skarp blick beskåda toppen på spöt, när den förhoppningsvis och så småningom börja rycka och vibrera lite..... Där är jag komplett..
 
Förutom att fiska av de där vasskanterna, tända pipan och trolla vidare mot de där heta platserna där det borde stå abborre, prova den där viken också, och bara ta "ett sista kast"...
Så ser jag verkligen fram emot LieSlaget....
 
Ja nu börjar gubbarna mysa av blotta tanken :)

Igår så klämde jag in en snabbtur till min hemmasjö och drog en köldstel gädda innan jag for ner till coronadrabbade hufudstaden.

Offtopic så är jag lite småkär i Westins nya "Bullteez" så jag var tvungen att testa den igår igen.

Jag ser framemot i år att vara mer närvarande i mina fiskepass och öppna det "stora" ögat för naturens egentliga vidunder. Mina bästa vänner nere vid sjön är Hägern och Havsörnen. Hägern och jag har mycket gemensamt , framför allt jävligt långa och smala ben :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...