Vandringssällskap i augusti

Hej!
Jag undrar om någon är intresserad av att vandra med mig i Augusti?
Jag skulle gärna vandra i Sarek eller i Kebnekaiseområdet eller på någon annan plats med berg! Ju längre tur dessto bättre. Jag skulle gärna vilja vara ute ca 2 veckor.
Jag är 29 år och student från Malmö och är kanske lite medelduktig som vandrare. Jag går kanske inte superfort men å andra sidan brukar jag kunna gå ganska länge och bära tungt. Jag tycker om lite äventyr så jag går gärna utanför de stora lederna men just nu så spelar det ingen roll hur vandringen kommer se ut bara jag får komma ut!
Jag har tidigare vandrat med andra som jag träffat på utsidan och det har gått jättebra och har varit jättekul! I år har jag inte förrän väldigt sent vetat när jag är ledig och därför har jag och mina tidigare vandringskompisar inte kunnat hitta samma tider som vi är lediga på. Platser jag vandrat på är Kebnekaiseområdet, sarek, Padjelanta, Lofoten Jotunheimen m.m.
Det är så tråkigt att vandra själv. Kanske är ni redan en grupp som ska vandra som inte skulle ha något emot att jag också följde med?
Jag har tält och kök och ett extra liggunderlag som jag kan dela.
Tveka inte att kontakta mig!
 
Hej. Letar också vandringssällskap. Hade trott jag skulle få med mig en av mina pojkar på tur i år men så blir det inte. Vet inte om du har problem med att jag är en man, gift och med tre barn, men ändå ?
Hade tänkt mig en tur igenom Sarek. Kan från vecka 30 till vecka 32, alltså någon gång mellan den 24 juli till senast helgen den 12 augusti.
Jag har gått en del även om jag inte är extrem fjällvandrare på något sätt, går sakta och lugnt.
Vill inte vandra själv även om jag gjort det en del tidigare. Tycker det är lite småtråkigt sedan finns ju alltid risken att man vrickar sig.

Du få gärna höra av dig om det kan passa. I så fall får vi pratas vid per telefon. Hälsningar Per-Ove :)
 
Samma sits som Per-Ove. Utgår från Kvikkjokk 26/7 och tillbaka den 2/8, hade tänkt gå Linnés väg och sista biten av Padjelantaleden och vet i nuläget inte om jag får med mig något av barnen även om sonen har visat visst intresse. Problemet är att jag är hopplöst otränad efter ett år utan fritid så jag lär ta mycket tid på mig. 48-årig tant med hyfsad vandringsvana.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
Luna111 Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 10
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
efred Vandringssällskap Sarek. Högre tempo Fjällvandring 20
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
zanna_84 Vandringssällskap sensommar 2010?? Fjällvandring 48
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
ljamoller Storadalen/Lunndorren, augusti 2024 Fjällvandring 14
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
Charlottee Dela taxi 12 augusti Storulvån-Duved Fjällvandring 0
Jesper1972 Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti Fjällvandring 9
sebsts Tips på vandringsrutter 7-14 dagar i Norge, Juni/Augusti Fjällvandring 9
Niklas70 Dela taxi Kiruna – Nikkaluokta 14 augusti Fjällvandring 2
HellenS Vandra själv i Sarek augusti Fjällvandring 4
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
Kvark Film: Sarek i slutet på augusti 2021 Fjällvandring 13
JimmyH 30- 31 augusti kommer Telia att utföra planerat arbete på mobilmasten vid Blåhammaren, Fjällvandring 0
thelizardking Första fjällvandringen i augusti/september Fjällvandring 15
Doddo Oklar Sarektur i Augusti Fjällvandring 3
Cobblepot Sovsäck Padjelanta mitten av augusti. Fjällvandring 3
Sverigesnationalparker.nu Vadvetjåkkå i månadsskiftet juli / augusti Fjällvandring 20
Tarekfb Tips på område för fjällvandring i augusti, tält & folktomt? Fjällvandring 3
Jo79 Abisko må-to i augusti- Hjälp! Fjällvandring 12
lulemarcus Kebnekaise västra leden Augusti 2019 Fjällvandring 4
intelligence Val av sovsäck till padjelanta-tur mot slutet av augusti Fjällvandring 4
Maaalin Vandra i Jämtland i augusti Fjällvandring 4
mkruse Idétorka på var jag ska vandra i mitten augusti Fjällvandring 5
veni Trepassleden med start 20 Augusti Fjällvandring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.