Varma koppen som sylt?

Här är sidan som är intressant för vanliga konsumenter: https://www.ekstroms.se/produkter/
Pulverkrämerna är borta från konsumentledet, precis som Tobias.H skriver.
Jag hittade också superpackarna för företag.
Det där ser ut att vara precis en sån där artikelgrupp som kan vara av intresse att göra ett samköp av för folk på forumet - konsumentförpackningar via vanlig livsmedelsbutik är helt enkelt inte intressant/lönsamt längre för Ekströms/Orcla - men att köpa några olika 5kg-lådor gemensamt för att sedan dela upp i fryspåsar (med zip kanske?) på samköparna borde vara enkelt. Det finns säkert någon/några här som har kundkort/nr hos någon restauranggrossist...
Eller varför inte bara registrera sig som enskild firma hos någon dito och handla på... Så gjorde jag när jag behövde serviceutrustning från Torebrings för en publik vattenautomat...
 
Nu är jag väl tråkig, men kan man inte bara ta med sig torkade bär/torkad frukt?

Förresten, om man torkar bär riktigt snustorra (alltså inte som russin) så kan man mixa dem till ett pulver som man sen snabbt kan göra kräm på.

Nu slog det mig att jag sett sådant pulver att köpa, men jag minns inte var.
 
Ekströms 465 g förpackningar finns i större matlador. Köpte en i förra veckan.
Hemma torrtorkade bär kan köras i mixern till pulver. Gott i gröten bara öva vattenvolymen lite.

go tur
 
Om du kollar hur mycket (läs: lite) bär sopp- eller krämpulver innehåller och jämför priserna efter hur mycket bär du får så är det nog Ekströms som är dyrast. Socker, potatismjöl och lite e-nummer är billigt.

Här hittade jag en uppgift på jordgubbskräm, 9% jordgubbar.
http://orklafoodsrs.se/14530/
På en annan sajt stod det 3.3% på nåt de kallade jordgubbskräm/-soppa. Men låt oss vara snälla och multiplicera priset med 10 så går det att jämföra med bärpulvret. Socker och potatismjöl kan man ju ta med sig och det är ju i sammanhanget i princip gratis.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...