Dagens rea-tips (allmänt)!

Outleten i Barkarby hade kanonpris på Fjällräven Roe Deer Jacket. Bara tusenlappen verkar riktigt schysst. Fanns dock bara i XS och S... Ser att Naturkompaniet rear ut samma jacka för 1799 kr nu.

90511-633_400x400.jpg
 
Jag gillar också

Cotswold men har bara handlat på plats i UK.

I och med att både pund och kronor är i strykklass så är prisnivån nu rimlig. Men du Malindo kan väl handla loss ordentligt för dina Euros.

Thure
 
Precis Thure,

Euron och Pundet ligger nástan i par numera, mot 1:1,60 tidigare. Med 7,50 i frakt sà är det bara att bränna cash sâ det stâr härliga till.

Nackdelen med postorder är att det ibland kan vara svârt att dölja inköpen inför chefen (frugan) när paketen börjar forsa in via bud.

(Edit: senaste inköpet var TVÂ ryggsäckar, bágge till mig. Var inte helt látt att motivera den utgiften, men vi är fortfarande gifta)
 
Femmans Sport i Nordstan, Göteborg håller nu på att rensa ut bland skor. Köpte ett par Colombia Black Rock Omni-Tech för 209 kronor (70% rabatt) vilket jag blev väldigt nöjd med snål som jag är.
 
Femmans Sport i Nordstan, Göteborg håller nu på att rensa ut bland skor. Köpte ett par Colombia Black Rock Omni-Tech för 209 kronor (70% rabatt) vilket jag blev väldigt nöjd med snål som jag är.

Såg du möjligtvis om de hade billiga juniorskor också? Kanske tom. gummistövlar? (stl 38)

I vår familj är det bara sonen som behöver nytt, och han gillar _inte_ att gå runt i affärer, så det gäller att ha en bra rutt förberedd! :)

Hälsningar,

Jessika
 
Storlek 38 junior...?! Prövade själv ett par goretex-skor för 299 kronor i den storleken (var dock lite för små så gick upp till storlek 40 på en annan modell). Fanns 4 par kvar av den sorten men fanns säkert fler modeller med den storleken.

Stövlar är inte riktigt på modet så där är det svårare att hitta något bra mitt i stan. Funderar på när jag såg stövlar sist och det var nog längesedan, kanske kanotmagasinet hade några stycken.
 
Tack! Vi får se om vi åker in till Femman. Jo, men 38 anses nog helt klart vara "junior" (ca 34-39/40 på de flesta modeller, har jag för mig) Herr 38 är nog betydligt ovanligare, de brukar väl vara ca. 40-44/45. Sen kan ju 38 vara dammodell också så klart.

Gummistövlar är nog ett måste när han vadar i bäckar osv. I scouterna ska de ha gummistövlar. Jag har sett både i sportaffärer, stormarknader och skoaffärer, så det blir nog inga problem att hitta.
 
Blå Band Frystorkat 29:- SEK på Netto

Jag handlade i Mölndal. Bäst för 2011 på samtliga förpackningar jag såg.

Mvh Harald
 
Ylle Kalsonger (icebreaker) från Nya Zeeland

Har hittat ett bra ställe att köpa icebreaker kläder från som faktiskt är hyfsade priser med gratis frakt.
Skickas från Nya Zeeland men kan vara värt det, merino kalsongerna kostar runt 19euros.
http://www.natureshop.co.nz
 
Fjällskog i Uppsala:
Värdecheck på 30 % av beloppet idag om man köper Marmot-produkter.
Samma erbjudande för Fjällrävenprodukter imorgon lördag.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.