Visa ett inlägg
Gammal 2002-01-14, 14:10
brook brook är inte uppkopplad

Tackar...

men det som jag menade med att det bara var min åsikt är att det är vad jag anser, därmed inte sagt att mina åsikter gäller för alla.

Du får läsa vad jag anser och förhoppningsvis så kommer fler flugfiskare med inlägg så att du får mer urval av åsikter.

När det gäller hur du ska gå vidare så har du redan fattat vad som gäller, då du märker av behovet av att öva på att kasta.

När det gäller fiskarter så började jag med att öva på mört med torrfluga, då mörten är en bra övningsfisk. Sen när det gäller "ädlare" arter så är Harren en bra fisk att fånga, men öring är även den intressant.

Det du lär märka är att ibland så tar Harren och Öringen på samma flugtyp, för att i andra tillfällen vara väldigt särskilda i sin "flugsmak".

Det som gäller även här är förståss att öva, öva och åter öva. Mitt tips om att kolla med fiskeklubbar gäller fortfarande, men av Graips inlägga att dömma så verkar det råda en exklusiv (= dyrt som f*n) stämpel på de fiskeklubbar som hör hemma i den kungliga huvudstaden, och det är ju beklämmande...kanske läge att flytta hit till Norrbotten?

/Anders B
Svara med citat