Kramfors - Karlstad, förslag på aktivteter/stopp?

Vecka 32 kommer jag att åka hem till Karlstad ifrån ett läger i Kramfors, då jag inte har nåt speciellt planerat hemma så tänkte jag se mig om i landet på vägen hemåt men skulle behöva lite tips på olika stopp på vägen!

Har inte bestämt vilken väg jag ska åka hem men har funderat på att snedda ned från Kramfors till Mora för vidare färd hemåt på 45:an. Har som sagt inget som väntar hemma och kan mycket väl tänka mig en "sväng" rakt väster ut från Kramfors, inåt landet, om det är något som fångar mitt intresse där! Det som är mest intressant är väl vandringsleder av olika slag, kanske finns det nån vandringsled längs vägen som man bara måste gå eller nån byggnad, vattenfall eller utkiksplats som man bör se?

Som sagt, ös på med förslag!
 
Döda fallet, vid Bispgården är trevligt att besöka. Det är ett före detta vattenfall som förstördes på 1700-talet när man råkade tömma sjön i närheten. Rätt imponerande att se. Annars är hela Indalsälven från Bispgården ner mot Sundsvall väldigt vacker.

Strax söder om Viksjö väster om Härnösand finns Sveriges näst högsta vattenfall, 80 meter högt, i och för sig inte så imponerande nu på sommaren när det har varit så torrt, men ett trevligt stopp (fast svårkombinerat med ovanstående :) )

Flataklacken vid Torpshammar, en 5-6 mil väster om Sundsvall, en av Sveriges påstådda mittpunkter är kanske också något man vill bocka av :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.