Förvaring hemma!

Överallt...

Kläder hänger i garderoben bland mina vardagskläder, där har jag också knöat in ryggsäckar, liggunderlag, sovsäckar och en hel hög fiskespön. Små prylarna har jag i 4 låga plastbackar på hjul som jag har skickat in under dubbelsängen. De backarna är nog det bästa jag har köpt på Åhlens. Fiskehåvar och huggkrokarna står bland paraplyerna. Sedan dyker det upp saker i skrivbordslådor, i skafferiet (frystorkat mm). Som singel är det ingen som bryr sig var prylarna
hamnar, men skulle det flytta in en drake skulle det nog spottas endel eld över vad som tar upp plats i lägenheten...
 
Alla mindre, och de mest använda friluftsprylarna, får plats i några backar i garderoben i sovrummet.
När man förvarar det man oftast använder så nära så går det snabbt att packa ryggan och ge sig iväg ut. Likadant när man kommer hem, så går det snabbta att packa upp och lägga prylarna i sina backar igen.
Sovsäckar försöker jag förvara så löst och luftigt som möjligt för att bibehålla god lofthöjd och isoleringsförmåga i säckarna.
Allt övrigt som cyklar, kanoter, båtar, skidor m.m. förvaras i garage och båthus.
 
Nya elektronikprylar

Då mitt antal elektriska småsaker ökat mycket de senaste åren så svämmade ”elektroniklådan” över. Nu har jag köpt ett antal FIRA från IKEA och sorterat grejerna

52315_PE153060_S3.jpg



35778_PE126676_S3.jpg



Digitalkameror (3 st)
Undervattenshus till digitalkamera (bara 1)
Bankdosor
USB-RS232 omvandlare
Ficklampor
Pannlampor
GPSer (2 st)
GPSkablar
GPShållare
USB hårddiskar (för backuplagring att alla digitala foton)
Kortläsare för minneskorten från digitalkamerorna
Minneskortaskar (vattentäta) för minneskort till digitalkamerorna
Pulsklocka och datorinteface till pulsklockan
Batteriladdare (många) till alla elektroniska prylar
Radio
VHF
Batterier
Batteritestare

Då lådorna inte är genomskinliga har jag satt Dymolappar på varje låda. Och då ”behöves” även en låda för Dymoapparaten ;).

Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dagger hemma träning! Övriga aktiviteter 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.