Fjällsländan?

Någon som testat detta spö?
De har ju en drive nu med spö, rulle och rabatt på 2 linor till paketpriset 2000:-
Det verkar ju vara prisvärt, eller?

/Tomas
 
Ar det samma foretag som gor Sjoslandan och Sjobjornen? I sadana fall sa brukar de flesta saga att det ar bra kvalitet. Men mitt 10 fots spinnspo har toppen gatt av tre ganger pa och det enda jag har att saga ar att garantin har fungerat bra och det torde ju vara samma som pa Fjallslandan!

Jag ar nastan helt saker pa att det ar samma foretag.
 
Har inte hunnit testa detta spö ännu (men jag skall).

Innehar ett spinnspö och fyra flugspön från samma fabrikat (Sländespön) och är mycket nöjd.

Nya Loop Silver Line skall även det testas, när det slutat storma.
Kanske en ersättare för Sage VPS, i deras sortiment?
Det fick ju mycket fin kritik i senaste FiN.
 
Fjällsländan...

Hejsan..

Har i flera år kört med flera olika spön ifrån Strömsländan och kunde inte motstå ett inköp av Fjällsländan heller... Alla de jag har testat.
Från-Strömsländan SS till Strömsländan Lyx i olika klasser till Sjösländans Haspelspön och nu även Fjällsländan-LX i klass 8-9 har varit underbara spön att använda och flertalet av vänner som har testat dem har blivit "imponerade" av smidigheten och ryggraden i spöserien.. Iof finns det många märken som har kvalitetsspön men jag har fastnat vid dessa spön och är enbart positivt nöjd...

Ha det gott

Henry.

Ps. Signaturen Brynäs?? Bor du i Gävle med omnejd?? Ds.
 
Jag är inte från och bor inte heller i Gävle men skulle gärna göra det så man kunde gå på lite fler matcher.
Jag bor i södra Dalarna.
Ska och prova ett fjällsländan i helgen, får se hur det känns.
 
Va och kollade på Fjällsländan.

Det är så här tycks det:

Lyxens klinga, linförare och ringar.

Utan: Strublefäste, transportrör och lina.
Strublefästet kan man ju ifs undvara:(

Skulle väl kalla den en "budgetlyxare".

Strömsländan Lyx säljs ju med transportrör och SA-lina, ingår i priset.

Klingan gillar jag som bekant.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.