Nya grillor

I dag slog jag till på ett par K2 Radical. Stadium hade extrapris, 1999 istället för 3495. Det regnar i kväll så jag hoppas på bättre väder i morgon
 
Japp, då är de körda x antal gånger. Lite ovant i början då totala längden på hjulen gör att de känns inte fullt så lätthanterliga. De nya har 100 mm hjul och de gamla har 75 mm hjul, grejen var att jag trodde de nya skulle känna av dålig asfalt lite mindre, nu upplever jag det tvärsom, tyvärr. De gamla är ett par Salomon som nog är en 6-7 år nu, och hade jag testat K2:eek:rna innan jag köpte de så hade jag nog fortsatt på mina Salomon. Nix, inte så överdrivet nöjd alltså. Det kanske går att få tag på hjul med mjukare gummi? Någon som har tips? Passformen är i allafall bra.
 
Vad är det för hårdhet på hjulen? Det brukar väl sitta ganska hårda hjul på som standard. 100mm är ju en könlig storlek när det gäller att köpa nya hjul, men det finns säkert att få tag på.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...