Beställde precis en ny haspelrulle..

Bestämde mig för att testa http://www.fishit.com & deras Broman-rullar..Är det någon som vet något om dessa? Måste erkänna att jag slog till utan att ha hört talas om dom förut (tror faktiskt att jag såg en länk här på forumet & sen slog habegäret till ;-) )

Mvh
Jan T
 
Jag köpte en broman big block för tre år sen som jag tänkte ha till kustfisket. Den började dock kärva och blev obrukbar efter ett halvår. Jag hade fått den utbytt men blev så irriterad att jag inte pallade returnera den så den ligger i delar i en låda nånstans i källaren.
Men du kan ju hoppas att jag fick ett måndagsexemplar eller att den inte pallade med saltvatten och vinterkustfisket. ;)
 
Akta dig

Hej

I våras köpte jag en haspel med sk. "Baitrunner"-funktion för ett skapligt pris. Tyvärr så var den oanvändbar eftersom dess linuppläggning på spolen var så dålig att det inte gick att kasta med den. Det blev trassel gång på gång med resultatet att det tog tvärstopp vid varje kast. Det kostade mig en flång ny wobbler samt en massa lina eftersom Fishit inte ville ersätta mig för de kostnaderna. Rullen skickade jag tillbaka illa kvickt och fick pengarna tillbaka men resten av mina utlägg får jag se i stjärnorna efter. Fishit hade mage att säga att de trots allt var schyssta mot mig. Jag tänker inte beställa något mer från Fishit!
Det finns dock människor som har köpt rullar därifrån och är nöjda. Det gäller att ha tur!

Mvh Henrik
 
Jag har handlat flera gånger av fishit, iof grejjor för flugfiske, men alltid varit nöjd både med leveranstider och kvalitetens förhållande till priserna.
 
Det finns iaf. vissa guldkorn hos Fishit. Problemet är att man köper något som är i princip oprovat, men det kan man kanske kosta på sig när det är så billigt?

En polare köpte deras matchspö
http://www.fishit.se/system/search/product.asp?id=56&container=37&
och det har i princip exakt samma aktion som Drennans Tench Float (+2500.-) som är ett klassiskt spö som finns i nästa alla specimenfiskares spöarsenal. Dessutom har det fast rullfäste. Det är ett mycket prisvärt och bra spö!

Jag har även deras feederspö som jag är mycket nöjd med, det kostar bara 660.- just nu.
 
Nu har jag hunnit testa rullen, tyvärr inget napp, men rullen fungerade problemfritt. Än så länge är jag nöjd. Den kostade iofs inte mer än 299 kr på rea, så det hade inte varit hela världen om kullager & grejjer hade lossnat inuti - Det hade fortfarande varit en hyffsat billig maracca ;-)

Mvh
Janne T
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...