Organisera packpåsar enligt färg

Hej
Köpte några packpasar I olika färger för att lätt kunna sortera mina saker o snabbt hitta det jag vill åt.
efter tre vandringar har jag dock fortfarande inte nåt bra system för att koppla färgerna till vad det är i påsen, det enda jag har så länge
och som jag tycker man kopplar till grejerna i påsen
Undrar om det finns nåt allmänt system för detta som man kan gå efter?

Röd - Första Förband, toalet artiklar

Grön - Rep, såg kniv,
Orange - Nöd situation grejer?
Svart - Elektronik?
Blå - Matlagning grejer, vattenfilter?
Gul - Mat?

Som sagt, endast röd kopplar jag direkt till första förband, resten vill jag gärna ha tips på hur ni skulle organisera det.

mvh

Claes
 
Haha, ja intressant att undersöka om det finns mönster och en packpåsepsykologi. :)

Mina standardpackpåsar:

Stor blå: kläder
Liten blå: nattkläder
Gul: hygien
Vit: mat
Svart: blöjor
Röd: viktiga saker samt innehållande grön liten väska med reparationsprylar och röd liten väska med första hjälpen
 
Tejp

Intressant fråga. Jag brukar ta den storlek som passar volymen bäst för tillfället. Så klart svårt med färgval då. Våran lösning är maskeringstejp eller frystejp som viks dubbel runt påsen precis vid spännet. Sedan skriver man på tejpen vad påsen innehåller. Vi brukar oftast tillämpa det på matpåsarna, frukost, fika, lunch osv. Men borde funka för annat också.

Lycka till
 
Skriver med stor tuschpenna på påsen. Olika färger på påsarna också
.
Kaffepåsen, med allt som hör till med sockerbitar, nån kexbit, kokkaffe eller mockabryggaren.

Sotiga kaffepannan

Nattkläder

Dagkläder

Myggpåsen

Regnkläder

Eldpåse

Medicinpåse mm

Matgrejor, div. utom proviant

Lilla, mellan, stora kökspåsarna. Beroende på vilken kökstyp och antal personer.

Teknikpåse. Diverse som Powerbank ev. kamera mm

Smågrejor, påse med reservglasögon, reparationsgrejor o smått div.

Hygiepåse med tandborste tvålbit rakhyvel mm.

Det här är väl de små påsar jag kommer på jag har för att organisera.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...