Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-09, 12:14
dgustaf dgustaf är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av JEK91 Visa inlägg
Hejsan - mitt första inlägg här i forumet. Jag ska ut på min första flerdagars vandringstur först i augusti. Troligen i Jotunheimen, men Rondane är också en möjlighet allt efter vädret.
Eftersom jag har lite klen rygg och småproblem med knäna har jag valt att investara i rätt så lätt utrustning från början (vet inte om det räknas helt som lättvikt dock). Då detta som sagt är min första flerdagarstur skulle jag verkligen uppskatta lite feedback på min packlista: https://lighterpack.com/r/a86gej Verkar den förnuftig? Något jag har glömt? Något som er totalt onödigt?
Har inte med gryta eftersom en annan kommer att bära den.. Är mest osäker på om 700 g mat per dag är realistisk? Är 190 lång, väger runt 80 kilo och har väldigt god aptit.
Också lite osäker på om jag borde skaffa ett footprint till tältet. Bottenduken är inte precis kraftig, men också mycket extra vikt samt ännu en grej som måste köpas..
Jag skulle lämna fleecen hemma. Du har dunjackan för att hålla dig varm i lägret och både vindjacka samt regnjacka - det borde räcka. Kan inte påstå att jag är speciellt varm av mig, men blir alldeles för varm om jag går i fleece i kuperad terräng med packning.
Svara med citat