Filtrerar ni ert diskvatten i skogen?

Normalt inte, men brukar kolla vad som finns uppströms. Kommer ihåg i lumpen under en fältvecka som ett tält åkte på en rejäl magsjuka. Orsaken var att bäcken de diskade i, hade ett tält 50-75 meter uppströms sin latrin i strandkanten...
 
Ser lika behändiga ut att äta med som såna där "gaffelknivar" de har i korvmojen, bara lite större. Men de verkar ju vara poppis.
 
Jag renar aldrig diskvatten. Oftast renar jag inte dricksvattnet. Jag är mindre petig med diskvatten än dricksvatten. Till disk kan jag använda stillastående vatten. Om jag skall dricka det använder jag dock filter först.
 
Jag renar aldrig diskvattnet, sköljer, ruskar av och packar ner inför nästa användning. Använder jag någon droppe diskmedel för att bli av med ex fettrester tömmer jag det på land.
 
Jag har aldrig filtrerat vatten. Kanske är jag bortskämd? Var är detta nödvändigt?

Vad jag vet "brukar man" inte filtrera dricksvattnet på fjället, men göra det i skogen så att säga. Det är i alla fall vad jag gått efter, och det har funkat för mig.

Där jag senast vandrade var i närheten av Malung i skogsmiljö. Tog mitt dricksvatten från bäckar och filtrerade det.

(utsäkta mitt sena svar, jag är för närvarande inte så aktiv på forum) :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...