Malmö

Hej alla glada!

OK, jag är nyinflyttad (1 månad) i Malmö, och har en fundring.

Förutom "Ribban" var är det bra att köra här?

Brukar det vara några "grupp" körningar arrangerade under sommaren, som ett mer socialt arrangemang eller är vi Svenskar endast individualister?

Jag jämför med Amsterdam http://www.fridaynightskate.com/, vore inte detta något!!!

Om ni vet/tycker något svara gärna..

Jag skall i alla fall ut i helgen, vi kanske syns..

Morgan
 
Jag tror jag testat på de flesta vägar lämpliga för inlines i och runt Malmö. För korta turer är Ribban helt klart bäst med jämn och fin asfalt. Men som sagt sträckan är väldigt kort.

För längre turer är cykelvägen till Lund via Burlöv och förbi Hjärup bra. Tur och retur blir den lite över tre mil. Från Malmö till Burlöv (fram till Burlöv Center för att vara exakt) är vägen rätt dålig bitvis. Men därefter är den helt underbar. Konstigt nog har jag aldrig möt någon inlinare på mina turer till och från Lund. Ja, oftast är man helt ensam.

Sen finns det också en del bra cykelvägar, exempelvis den från Rosengård till Bauhaus i utkanten av Lund. Den sträckan blir 12-13 km tur och retur.
 
viktorjonsson; sa:
Jag tror jag testat på de flesta vägar lämpliga för inlines i och runt Malmö. För korta turer är Ribban helt klart bäst med jämn och fin asfalt. Men som sagt sträckan är väldigt kort.

För längre turer är cykelvägen till Lund via Burlöv och förbi Hjärup bra. Tur och retur blir den lite över tre mil. Från Malmö till Burlöv (fram till Burlöv Center för att vara exakt) är vägen rätt dålig bitvis. Men därefter är den helt underbar. Konstigt nog har jag aldrig möt någon inlinare på mina turer till och från Lund. Ja, oftast är man helt ensam.

Sen finns det också en del bra cykelvägar, exempelvis den från Rosengård till Bauhaus i utkanten av Lund. Den sträckan blir 12-13 km tur och retur.

Hmm... den vägen från Malmö till Lund har jag aldrig testat. Men däremot har jag åkt från Löddeköpinge till Malmö via Bjärred, Lomma, Burlöv ett bra antal gånger. Är helt okej att åka de sträckerna med. Cykelväg nästan hela vägen. Kanske får träffas någon gång så vi kan åka tillsammans :) Nu börjar det bli kallt igen tyvärr. Men det går att åka ändå tills snön kommer och de börjar salta.

Var kommer man in i Lund när man åker ifrån Burlöv ? Då hade man kunnat ta en go tur. Lödde -> Bjärred -> Lomma -> Burlöv -> Lund -> Bjärred -> Lödde. Den har jag aldrig åkt förr :)
 
Cykelbanan Malmö-Lund slutar vid Södertull i Lund, Södergatan 65. Trafikljus före tag V ut på Södra vägen cykelbana till Fjellievägen, V ut mot Fjellie, cykelbana. Även cykelbana vid 108 N mot Kävlinge.

Go tur
 
Hej!

Jag håller helt med - vägen Malmö-Lund är helt fantastisk! Efter en tur-retur till Lund är - i vart fall jag - härligt mör i benen... Jag brukar också köra ribban-limhamn-sibbarp(cykelvägen utmed stranden)-brofästet-bunkeflostrand-klagshamn. Fantastiskt härlig tur och underbar utsikt. Vill man så kan man vända efter den härliga uppförs- och nedförsbacken efter brofästet. Man får galet skön fart i nedförsbacken. Och fin rumpträning på vägen upp igen ;-) Asfalten ganska kass efter bunkeflostrand, men det är vackra omgivningar! Lomma-Lund är ju också härligt men numera bor jag i Malmö så det blir väldigt sällan...

Jag tycker också att det vore roligt att åka ihop med ngn! Alla mina kompisar är så söliga och kassa på hjulen så det går alldeles för långsamt :)

Om det är någon som känner för en tur framåt våren (jag gillar bara att åka i värme ;-) så får ni jättegärna höra av er! Egentligen tycker jag att vi borde starta en inlinesklubb! :) Och var hittar man info om eventuella inlineslopp som går av stapeln under sommaren?

/ Jenny
 
Senast ändrad:
Hej!
...
Jag tycker också att det vore roligt att åka ihop med ngn! Alla mina kompisar är så söliga och kassa på hjulen så det går alldeles för långsamt :)

Om det är någon som känner för en tur framåt våren (jag gillar bara att åka i värme ;-) så får ni jättegärna höra av er! Egentligen tycker jag att vi borde starta en inlinesklubb! :) Och var hittar man info om eventuella inlineslopp som går av stapeln under sommaren?

/ Jenny

Det är klart roligare att åka tillsammans med någon. Du får kanske definiera långsamt så att man inte själv är långsam :p

Till sommaren/våren är jag helt klart på att åka en sväng eller två. Som du säger är det skönast när det är lite varmare.

Trevligt att man prenumererade på denna tråden.
 
Hej!

Jag håller helt med - vägen Malmö-Lund är helt fantastisk! Efter en tur-retur till Lund är - i vart fall jag - härligt mör i benen... Jag brukar också köra ribban-limhamn-sibbarp(cykelvägen utmed stranden)-brofästet-bunkeflostrand-klagshamn. Fantastiskt härlig tur och underbar utsikt. Vill man så kan man vända efter den härliga uppförs- och nedförsbacken efter brofästet. Man får galet skön fart i nedförsbacken. Och fin rumpträning på vägen upp igen ;-) Asfalten ganska kass efter bunkeflostrand, men det är vackra omgivningar! Lomma-Lund är ju också härligt men numera bor jag i Malmö så det blir väldigt sällan...

Jag tycker också att det vore roligt att åka ihop med ngn! Alla mina kompisar är så söliga och kassa på hjulen så det går alldeles för långsamt :)

Om det är någon som känner för en tur framåt våren (jag gillar bara att åka i värme ;-) så får ni jättegärna höra av er! Egentligen tycker jag att vi borde starta en inlinesklubb! :) Och var hittar man info om eventuella inlineslopp som går av stapeln under sommaren?

/ Jenny

Körde Ribban-Limhamn-Sibbarp-brofästet-Bunkeflostrand-Klagshamn-Småbåtshamnen på udden utanför Klagshamn idag. Var en helt otroligt härlig runda i det sköna vårvädret! Känns som jag satte ribban högt väldigt tidigt i år efter dagens runda =) Man får en skön energi bara av vädret som var idag... var sega ben sista biten hem, men man fick göra sitt bästa då det kryllade av folk på ribban =)

Tack för tipset Jenny! Åker gärna ihop någon gång framöver om du ska ta den rundan.

/ Mattias
 
still going?

Halloj...ni som åker! ...(ja, och ni som vill börja)

ser att denna konversation startede för "några år sedan" ....men att det finns några aktiva senast igår.
Jag och min sambo har upplevt det fantastiska friday nithg skate (wendesday night skate) i Brisbane och det är fantastiskt roligt! VI blev dock en snabbare och en långsammare grupp till sist.

Vi skulle jättegärna vilja komma igång igen....kanske ska vi ta den där rundan (iaf jag) några gånger inna vi tilsluter oss till nån snabbare grupp.

Hade varit kul och veta om ni etablerat en grupp ännu....om ni är intresserade av det?
Personligen är jag en medelgod åkare, sambon destu bättre.
Vi bor i Burlöv.
Skriv gärna!

Och en fråga till er som e igång redan...var köper ni nya hjul? vi köpte från "rollerbob" i USA tror det hette, när vi bode i Australien.....vart vänder ni er?

Gla påsk!

Annelie och Craig
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
deylin Lång runda i Malmö ? Inlines 5
surfban Fila inlines i Malmö/skåne Inlines 1
Tranan Åka inlines i Malmö? Inlines 5
InlinesFreak Nya inlines, affär runt Malmö / Lund ? Inlines 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...