Gissa position Stockholms län

Surfade vidare lite från din länk Ringblom och hittade en samling gångstråk från Stockholms centrum i alla väderstreck.https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gångstråk_Stockholm

Kanske något som kan inspirera. Har nog nästan aldrig sett så många som varit ute och promenerat som idag i början av Covid-19 pandemin.

Här nedan nästa gissningsbild tagen i ett fint naturreservat lite längre från Stockholms centrum än Älvsjöskogen Är detta ett av länets största flyttblock? Det är ett vackert och kuperat skogsområde. Här finns flera vandringsleder varav en går nära flyttblocket som ligger intill en porlande bäck.

Jag förväntar mig inte att få en exakt position med en gång men kanske går det att gissa sig fram via ett par ledtrådar.

Thure
 

Bilagor

  • 20200306_114120.jpg
    20200306_114120.jpg
    58.2 KB · Visningar: 161
Inga gissningar sedan i förrgår.
Här kommer en ledtråd.

I närheten av platsen där stenblocket ligger finns en sjö där namnet innehåller ett substantiv som har samband med namnet på naturreservatet.

Thure
 
Nu närmar ni er. Huddinge kommun är rätt. Men det är inte Flemingsbergsskogens naturreservat.

Huddingeleden är en av de leder som passerar nära stenblocket.

Thure
 
Vild chansning med anledning av ledtråden om sjön. Gladö Kvarnsjönsnaturreservat? Där ligger ju kvarnsjön i alla fall och Huddingeleden passerar genom dessutom.

En bäck rinner genom reservaten till eller från Kärrsjön (riktning syns inte på min karta) så kanaske är ditt flyttblock i närheten av denna bäck?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...