• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

EFTERLYSNING person Akka, Vaisaluokta (Ritstem)

EFTERLYSNING

Söker dig som jag mötte i början på min fjällvandring med start i Ritsem i början på juli i år.

Jag, kille cirka 30 år, skulle vandra på led norrut men tog först en "avstickare" och besökte Akka och Vaisaluokta.
Du, tjej från Borås i ungefär samma ålder som mig, semestrade/vandrade några dagar kring Akka, Vaisaluokta och Ritstem.

Jag åkte med den sena båten från Ritsem till Änonjalme och vandrade till Akkastugan (STF). När jag satte upp mitt röda tält höll du på att packa ihop för att ge dig av. Vi pratade vid tältplatsen och på stugtrappan innan du vandrade iväg.

Dagen efter gick jag på leden mot Vaisaluokta. På vägen passerade jag ditt gröna tält. I Vaisaluokta satt du på trappan och vi pratade en stund till innan jag gick in och lagade mat. Jag kom till Vaisaluokta strax innan båten mot Ritsem skulle gå men jag åkte först med den sena båten samma dag.

Då vi sågs vid flera tillfällen under kort tid hann jag inte fråga vad du hette, men det hade varit kul att få kontakt med dig. Det känns som att vi hade samma tankar och att vi kanske kan göra en vandring tillsammans ett annat år.
Jag vet inte om du finns här, men hör gärna av dig i så fall.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...