Övernattningstur!

Hej!

Roligt att så många är engagerade i denna tråd! Tycker det är hög tid att vi planerar in nästa tur med övernattning.

Jag har ett förslag att vi försöker få till en ny tur,lördag till söndag (9-10/2). Vädret är inte lätt att förutspå, men det lämnar vi till högre makter.

Det är fritt fram att komma med förslag om plats. Finns nog många här som har något "smultronställe" som skulle kunna passa.
Det är bra om det finns något typ av vindskydd. Alla förslag är välkomna.

/Torbjörn

9-10 feb ... Nästa helg bär det ut igen. Svarttjärn kanske är ett alternativ. eller ska vi prova Stora Hassungaredssjön. // Andreas
 
9-10 feb ... Nästa helg bär det ut igen. Svarttjärn kanske är ett alternativ. eller ska vi prova Stora Hassungaredssjön. // Andreas

Låter som en god idé. Förhandlingen är klar, och jag är klar för att åka. Det hade varit roligt att få med sig sin UQ, men det ser ut att bli liggunderlag vilket säkert blir lika bra.

Jag bjuder sannolikt på smörstekta pilgrimsmusslor, bara en sån grej. :)
 
Jag kan inte hänga med till helgen tyvärr.
Och så sugen jag var på detta.
Ta en massa bilder som ni kan lägga ut här :)

Hoppas på lite längre fram.
 
Hänga med till helgen !!

Hej !
Bor i Halland, jobbar i Göteborg..

Vandrar mest i Halland i bokskogarna.
Har bra koll på vandring i bokskogarna i Halland, framtida vandringar med tillgång till vindskydd kan ordnas.
Hänger gärna med på vandring med övernattning i göteborgsområdet.

/ Peo
 
Hej !
Bor i Halland, jobbar i Göteborg..

Vandrar mest i Halland i bokskogarna.
Har bra koll på vandring i bokskogarna i Halland, framtida vandringar med tillgång till vindskydd kan ordnas.
Hänger gärna med på vandring med övernattning i göteborgsområdet.

/ Peo

Vad roligt !! Skickar meddelande om var vi ska träffas när vi har bestämt turen o övernattnings ställe !! // Andreas
 
Om vi ska roa oss med lite matlagning , tycker jag 0,99 låter mer rimligt. :)

Skulle vi roa oss med att fixa en bra lägerplats också är ännu kortare bättre. (Tja, det låter ju åtminstone bättre än att säga att min småbarnsförälderkondition är under all rimlighet). :)

Testade ni förresten stora marschaller sist ni var ute?
 
Om vi ska roa oss med lite matlagning , tycker jag 0,99 låter mer rimligt. :)

Skulle vi roa oss med att fixa en bra lägerplats också är ännu kortare bättre. (Tja, det låter ju åtminstone bättre än att säga att min småbarnsförälderkondition är under all rimlighet). :)

Testade ni förresten stora marschaller sist ni var ute?

Japp köpte 2 st stora 19 cm från Jula som ledbelysning i lägret. Funkade kalasbra. brinntid 10 h så det är helt ok. All träning är bra träning som Torbjörn brukar säga åt mig :)

Vad har du för packvikt på din ryggsäck när du har packat ALLT inklusive 3 l startvatten, mat mm ??

Vi ses 9-10 feb !!! Alla är välkommna hojta bara till här i tråden så kommer mer info på meddelande eller mail Mvh // Andreas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...