Upphovsrätt

Jag tycker att du har fullständigt fel. Jag ämnar att skapa ett bibliotek där även små, korta spår finns med. Dit tex en barnfamilj kan ta bilen och gå ett spår som är 4-5 km långt med en fin rastplats. Det kan ju vara ett sätt att leda in den yngre generationen i friluftslivet på ett bra sätt, eller hur tänker du?
Kommuner har ofta ganska bra kartor i pdf-format på sina hemsidor men jag tänkte att detta kunde vara ett bra komplement.

Har detta hjul uppfunnits så får du gärna visa mig det?
https://www.utsidan.se/maps/recent.htm
 
Ingen dum ide. Vad jag slås över är att jag ser personer ber om tips på löprundor när de är i en annan stad på typ tjänsteresa, för att ta en kvällsrunda istället för att sitta på hotellet. Det kanske kan vara ytterligare ett uppslag.

Att det redan finns tjänster som äär snarlika, ptja, än sen? Det gäller ju att hitta dem, och om man inte gjort det är väl ytterligare möjligheter inte så dumt!

Tack Monika. Det är i de tankarna jag går, att dela med sig de små, inte de stora.
 
Sökfunktion

Det första jag ser är Argentina/Chile men, om du läst tråden, det är inte sådana rutter jag är ute efter.

Jag tror att jag har börjat att finna människans svaghet och det är absolut inte att återuppfinna hjulet.

Jag hoppas att det kommer att dyka upp många bidrag så småningom.

Det som jag själv tycker är viktigt är sökfunktionen. Den bör utformas så att man hittar alla rutter och spår inom önskat område. Ge det några extra timmar i konstruktionen så att man inte hamnar i Argentina när man vill till Arboga!
 
Det första jag ser är Argentina/Chile men, om du läst tråden, det är inte sådana rutter jag är ute efter.
Jag har läst tråden och det du frågar efter finns i stort redan här på utsidan.

Du kan lägga till platser, färdsspår och turer med foton. Sedan går det att söka på text eller karta.

Men jag förstår att andra vill återuppfinna sitt eget hjul. Du kommer lära dig massor och kan få till det precis det du vill.

Min inställning är att jag först undersöker de tjänster som finns. Finns det bra sätt att använda dem som inte är uppenbart så kan jag skriva en guide och uppmana andra att använda dem. Saknar jag någon funktion så pratar jag med dem som har gjort tjänsten. Sen är det dags att fundera om jag ska uppfinna mitt eget hjul.-)
 

Bilagor

  • Uplats.jpg
    Uplats.jpg
    52.7 KB · Visningar: 166
  • USpår.jpg
    USpår.jpg
    53.1 KB · Visningar: 175
  • UTur.jpg
    UTur.jpg
    68 KB · Visningar: 171
  • UKarta.jpg
    UKarta.jpg
    60.2 KB · Visningar: 171
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dexecupen Upphovsrätt hos NASA´s satellitbilder Navigering 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...