Fjällfiskedrag- topp 5?

Lätt som en plätt

1. ABU Reflex orange/koppar 12 g
2. ABU Reflex orange/koppar 12 g
3. ABU Reflex orange/koppar 7 g
4. ABU Reflex orange/koppar 7 g
5. ABU Reflex orange/koppar 7 g

Så är det!
 
europa12; sa:
Raskesven; sa:
Finns tillräckligt med insekter i fjällen utan att behöva släpa dit konstgjorda sådana oaskesven
Det finns också tillräckligt med metall och annan skrot för att släpa dit mer skit i form av spinnare!!
Det var skämtsamt skrivet av mig. Men du kanske inte observerade den smiley du tog bort när du citerade mig?

Anledningen till att jag skrev "fjällfiskedrag" var att undvika flugor i just denna tråd; ville veta vad folk som använder haspel/spinn har för drag. Jag visste inte att flugfiskare såg på flugor som drag.

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Det var skämtsamt skrivet av mig. Men du kanske inte observerade den smiley du tog bort när du citerade mig?

Anledningen till att jag skrev "fjällfiskedrag" var att undvika flugor i just denna tråd; ville veta vad folk som använder haspel/spinn har för drag. Jag visste inte att flugfiskare såg på flugor som drag.

Raskesven

För många flugfiske muppar är spinnfiske fulfiske. För att inte tala om maskmete.

flugfiske är så fiiiint. Då inte med torrfluga utan våtfluga är det enda riiiiiktiga fisket.
 
Tycker personligen att flugfisket är ett några snäpp roligare sätt att fiska fisk på. Men vill vädergudarna illa på fjället (villket vinden ofta vill) så är det inte så jäkla kul att stå och plocka flug/nymf krokar från jackan hela fjäll vistelsen. Jag har alltid bägge spöna med mig på mina fiske turer, och skulle jag behöva välja, d.v.s prio hade legat på att vandra, och bara ha med ett spö "in case of" så hade det blivit telskop UL...man kan ju dessutom fiska med ett "flugdrag" med flöte..fungerar utmärkt på Harr tex.
 
Torrfluga!

All heder till er spinnfiskare....inget fel att fiska med spinnspö...och det finns ju fler än ni som har missat det härligaste som finns...att fånga öring på torrfluga!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...