Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-03, 13:28
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Tack för infon om vattentätheten. Jag har ju "Mark-I", men det borde väl gälla den modellen också. Har inte riktigt tordats lita på att jag kan gå med kameran framme i regn.

Hade förresten tur och fick jättebra pris på både kameran och ett PRO-objektiv. Kommer inte ihåg vad det kallas, men det var helt nya grejer med full garanti i obruten plast men utan kartong. Tror det har att göra med hur/varifrån prylarna importerats. Cyberphoto var det ivf. Så har man inte bråttom kan det löna sig att hålla utkik.

Ville så klart helst ha EM-1 man hade inte kunnat motivera kostnaden till fullpris. Som jag ser det är värdet av en Pro-modell inte så mycket de extra finesserna utan husets byggkvalité. Ett pro-hus är väsentligen svarvat (eller hur de nu gör) ur ett enda stycke metall, vilket gör det hållbart och tålig. Enklare modeller är för det mesta hopsatta av flera delar. Detta gör det så klart stötkänsligare och risken finns att delarna med tiden går isär. Detta gäller generellt, inte bara Oly, enligt en kamerahandlare. Undantag finns väl säkert. 15600 betalade jag hösten 15 för hus och 12-40/2.8 PRO ink SD kort o UV-filter.

Senast redigerad av DoktorGlas den 2018-05-03 klockan 13:41
Svara med citat