Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-03, 09:39
sparcy sparcy är inte uppkopplad

Hej!

Jag är också positiv till Olympus och då främst OMD E-M1 mark-ii med deras PRO serie objektiv (har även använt OMD E-M1 under 2-3år)
Känner igen mig mycket i det du skriver om att fota alltifrån tävlingar via landskap till vardagsbilder...

För mig är följjande viktigt
-Rimligt vattentät, kan inte kameran hänga med eller att den är nerpackad så blir det inga bilder.
-Så lätt som möjligt så att kameran är med...
-Tillräckligt bra bildkvalitet (& RAW filformat) för mina behov
-Snabb fokus & hyfsad seriebildshastighet

OMD E-M1 mark-ii är tillräckligt tät för att fungera i ösregn utan problem
Har en underbar finess för sport där det går fort "PRO Capture"
Finns även HighRes mode för högupplösta landskap, har däremot inte laborerat tillräckligt med det då det kräver stativ och det prioriteras ofta bort av både vikt och utrymmesskäl även om jag har ett hyfsat som väger lätt...

Vill du kan jag plocka ihop ett urval bilder och dela det i en Google foto mapp, skicka i så fall ett privat meddelande med en e-post adress

[QUOTE=NikitaBa;

Den ska med till fjälls, hängande framme fäst på axelremmarna, actionbilder såsom cykeltävling, löptävlingar på fjällen, skidturer och även alla vardagsbilder såsom en barista gör kaffe, middagar och barn som leker.
Vill ta magnifika bilder på stora vidder, fånga dropparna av vattnet i bäcken, svettiga bilder av cyklisten eller en löpares fot som dyker i gyttjan. Vet att där handlar vilket objektiv jag väljer men jag är inte där ännu, nu måste jag först välja kamerahus. Har hittills bara använd Nikon men det är kanske dags för ett byte.

Har ett stort fotointresse och kommer i framtiden ha mer tid så tanken är att jag ska gå någon 1-årig kurs eller liknande för att ta det till nästa steg.
Svara med citat