Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-09, 00:25
John_T John_T är inte uppkopplad

Det roliga med GoPro jämfört med många andra 'actionkameror' tycker jag är att det finns flera andra (eller heter det tredej) parts tillverkare av tillbehör. Som exempelvis Eye Of Mine. Deras Shark Fin klämma är en i mängden av roliga tillbehör. Och de var flera år före GoPro själva med bra undervattenshus med en lins anpassad för just att filma med under vattnet. De har även ett Pol-filter så att det inte ska bli så väldigt överexponerat i t.ex snölandskap. Har inget själv. Men sett bra resultat från andra som använt sig av det.
Ett bra tips för vattenaktiviteter som exempelvis vindsurfing är att ha en blandning med vatten och lite diskmedel som sedan stryks på kamerahusets lins. Så fastnar vattendroppar inte lika lätt utan rinner av.
Läste din dina tips och för fäste på skidan så använde jag mig av den plattan som kameran sitter fast i förpackningen. Dubbelhäftande tejp som förstärktes med flera remsor silvertejp gjorde att jag kunde åka omkring en halv dag i både offpist, pist och även göra ett par små hopp med en GoPro utan att den lossnade.
När det gäller Chest Mount så funkar det bäst om man monterar GoPo-kameran upp och ner. Annars blir det lätta att man riktar den snett ner i marken. Speciellt när man cyklar MTB och har en väldigt framåtlutad överkropp.
Svara med citat