Bohusleden

Tänkte knyta samman Hallandsleden med Bohusleden och jag undrar nu om någon har gått Bohusleden? Har varit inne på deras hemsida men jag har fortfarande frågor. Hur är den att vandra? Finns det tillgång till mataffärer längst vägen? Behöver man gå långa omvägar för att nå dem? Hur ser det ut med dricksvatten? Kommer ha vattenrenare med mig men undrar ändå om det finns dricksvatten. Tar tacksamt emot all info och tips som jag kan få.
 
Bohusleden är många hundra km lång , går knappast att dra allt i en fråga.Skall du gå hela eller vill ha etapptips?
 
Troy har rätt. Men i allmänhet, förutom på några punkter är det långt till mataffärer och kollektivtrafik på Bohusleden.
Vatten finns det mkt gott om, man kan väl ha olika krav kanske, men det har varit gott nog åt mig hittills.
Det är bitviss mycket vackert, men den är ju väldigt lång och vissa delar går genom kalhyggen osv så klart. På det stora hela är det ändå en fantastisk led =D
 
Vatten är aldrig ett problem på bohusleden.

Jag har nästan varit överallt efter den och så , du får speca om du skall gå alla 36 milena i sträck eller köra stumpar då och då så kan jag lägga upp förslag åt dig
 
Jag hade tänkt gå hela. Börjar i Skåne, därefter Hallandsleden och sedan Bohusleden. Fått tjänstledigt från jobbet så jag planerar vara ute i 3 månader men just om Bohusleden hittar jag så väst mycket information därför är jag jättetacksam för allt ni vill dela med er av!
 
Ok låter häftigt men då har du redan vandrat en bit när du kliver på Bohusleden vid Lindome.

Jag kan ju lägga in massa exit/startpunkter,ställen och handla på och så hela vägen till Strömstad.

Varit ute överallt hela vägen från Göteborg-Strömstad till fots sommar och sen lite kortare 100km rundor vintertid vid lite längre ledigheter.

Haha kul runda , skall du vara ute i Juli månad kan du ju pipa in o knalla lite runt kusten också och bo på campingar,dricka öl och se folk.
Då kör man en skön slinga in mot Lysekil,Sotenäset och sen in på bohusleden igen.Blir ju några 100-150 km extra men som omväxling mot att sova bredvid harar o vargar
 
Starten i Blåvättnerna för Bohusleden

Tänkte knyta samman Hallandsleden med Bohusleden och jag undrar nu om någon har gått Bohusleden? Har varit inne på deras hemsida men jag har fortfarande frågor. Hur är den att vandra? Finns det tillgång till mataffärer längst vägen? Behöver man gå långa omvägar för att nå dem? Hur ser det ut med dricksvatten? Kommer ha vattenrenare med mig men undrar ändå om det finns dricksvatten. Tar tacksamt emot all info och tips som jag kan få.

Blåvättnerrna - Slitet vindskydd vid vatten som kan kokas eller filtreras. Gott om vatten resten av vägen till Uddevalla. Bra att ha vattenrenare för annars blir det mycket kokning. Du kan inte förlita dig på att fylla vattenflaskan hos boende efter vägen på samma sätt som efter Skåneleden (Syd-Nord) och Hallandsleden där i princip vattenrening inte behövs tas med.
http://hansahiker.files.wordpress.com/2016/06/savedpicture-201661203749.jpg
 
På etapp 6 Angereds kyrka-Fontin finns i alla fall 2 matbutiker i närheten av leden (Rannebergen och i Bohus)
Och på samma sträcka skulle jag fylla på vatten i Skyrsjön några km norr om Rannebergen. Det blir en bra sträcka efter den (Gäddevatten kommer en bit efter också) innan man kommer till en sjö som jag skulle tänka mig att ta vatten i från.
 
På etapp 6 Angereds kyrka-Fontin finns i alla fall 2 matbutiker i närheten av leden (Rannebergen och i Bohus)

Och på samma sträcka skulle jag fylla på vatten i Skyrsjön några km norr om Rannebergen. Det blir en bra sträcka efter den (Gäddevatten kommer en bit efter också) innan man kommer till en sjö som jag skulle tänka mig att ta vatten i från.



Glöm inte Ica i Gunnilse.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
I Jonsered (etapp 5?) Finns också matbutik, även pizzeria. Matbutiken stänger dock hyfsat tidigt.

Sedan finns det en ica i Dingle, blir en liten omväg på etapp 17, antingen går man fram och tillbaka harska-dingle, eller så fortsätter man upp till Svarteborg längs med bilvägen från dingle, typ 3-4 km.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
filipjonsson Vindskydd bohusleden etapp 9 I Svartedalen? Vandringsleder 3
veni Bohusleden har fått en ny hemsida Vandringsleder 21
Joel S Var tälta på Kynnefjäll, Bohusleden Vandringsleder 3
veni Ett elände med alla spår från MB på Bohusleden Vandringsleder 51
Lockheed Kommunalt från Bohusleden i Svartedalen till Gbg Vandringsleder 11
AmaerildeRimfrost Min första vandring - Bohusleden Vandringsleder 5
intelligence Nybörjare på Bohusleden Vandringsleder 1
chilehead karta över Bohusleden Vandringsleder 1
Solstickan Etapper på Bohusleden Vandringsleder 4
volodymyrp Water in the nothern part of Bohusleden Vandringsleder 1
Valpish Bohusleden Maj-Juni? Vandringsleder 27
Arvegil Vandra Bohusleden Etapp 1 Vandringsleder 5
TROY GARNER Nån som knallat hela Bohusleden i sträck? Vandringsleder 4
Swedane 1 dygn på Bohusleden, hvor? Vandringsleder 0
Frökenfriday Pilgrimsleden lödöse-Skara Vandringsleder 1
frime Finaste sträckan på Bohusleden? Vandringsleder 5
_jenny Bohusleden norr om Kungälv Vandringsleder 8
DKMike Bohusleden/sikker parkering Vandringsleder 2
DKMike Hvilke er de bedste etapper på Bohusleden Vandringsleder 4
DKMike Myg, knot på Bohusleden og rundvandring ? Vandringsleder 1
Miss Parker Vattenstatus vid Bottenstugan (Bohusleden) Vandringsleder 1
AndreasE Bohusleden hotad? Vandringsleder 27
C_Johansson Bilstölder längs Bohusleden Vandringsleder 1
Hemlin Bohusleden etapp 8-12. Vindskydd? Mataffär i Mjösund? Hur är etapp 12? Vandringsleder 2
mikaelbe Etapplängder Bohusleden Vandringsleder 2
friskus5 Bohusleden på Lördagar (V.a Götaland) Vandringsleder 4
dokny Bohusleden Vandringsleder 0
SiljeA Bohusleden - rundtur mulig? Vandringsleder 4
Helmetrock En vecka, Bohusleden eller någon annan lokal led? Vandringsleder 28
Christian1 Heldagsvandring - Bohusleden Vandringsleder 14
Christian1 Promenad Bohusleden 31:Maj Vandringsleder 10
jonny69 Bohusleden Vandringsleder 5
bigfoot Intryck av Bohusleden? Vandringsleder 9
Ullarulla Buss/Vindskydd, Bohusleden etapp 6, 7 o 8 Vandringsleder 0
Nybörjarper Bohusleden, hur många dagar tar det? Vandringsleder 8
CyberJunkie Ved vid vindskydd på Bohusleden?? Vandringsleder 1
Vättlefjäll Kartor Bohusleden Gbg-Uddevalla/Strömstad Vandringsleder 8
djwalle bohusleden! Vandringsleder 2
Superolle2 Bohusleden? Vandringsleder 6
Katta Skjuts till Bohusleden på fredag? Vandringsleder 1
Strevert Bohusleden, Foton, rastplatser, smultronställen Vandringsleder 12
___tobias___ bohusleden kort tid.. Vandringsleder 7
KarolinaS Bohusleden norra delen Vandringsleder 5
vispen bohusleden Vandringsleder 12
KarolinaS Fina sträckor på Bohusleden? Vandringsleder 13
kus Bohusleden Vandringsleder 8
bash Bohusleden någon?? Vandringsleder 8
lgniklas Vildmarks- Bohusleden Vandringsleder 2
sb_stefan Bohusleden Vandringsleder 19
ratatosk Bohusleden & låglandsleder i Norge Vandringsleder 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...