Dagens rea-tips (allmänt)!

Jag var förbi xxl o passa på o dra ett getöga på det.
Det är inget speciellt liggunderlag förutom namnet.

Typ 100 spänn när det gäller cellplast har jag då aldrig pyntat.
 
Ok, tyckte det verkade lite vassare än de ännu billigare underlagen. Lite tjockare och lite varmare kändes det. Det har ju haft samma pris under en lång tid och nu va det ganska reduserat i pris.
/Kenneth

Jag var förbi xxl o passa på o dra ett getöga på det.
Det är inget speciellt liggunderlag förutom namnet.

Typ 100 spänn när det gäller cellplast har jag då aldrig pyntat.
 
Det hade dem i dagarna nu också och brukar ha lite då och då.
Någon initierad som vet hur ofta de kör detta? Jämna mellanrum?

2-3ggr per år har dom vad som kallas för vänners vänner och har 25% rabatt inte på allt men på väldigt mycket Den här gången blev det Rehband knästöd NorthFace sandaler och Trangia GB-74 för nätta summan av 740kr
 
Outnorth kör rätt bra rea just nu. 1200kr rabatt på köp som är 4000kr på redan rabatterade priser, och andra rabatter vid lägre köp. Även fri frakt.

Glöm inte att klicka er dit via utsidans banners så blir det mer pengar till driften av denna sida.

/G
 
Arcteryx Alpha FL 45

30 liters-rygga som växer till 45 liter med förlängningskrage (rullstängning).

Se bilder här http://arcteryx.com/product.aspx?co...ks&subcat=Daypacks&model=Alpha-FL-45-Backpack

Material som inte suger åt sig vatten och tejpade sömmar. Elastiskt band på framsidan för att fästa t.ex. regnkläder. Rem som gör att man kan lägga ett litet och lätt tält överst. Fästpunkter i sidorna. Den har bälte men det är en vanlig rem så man bär allt med axlarna.

650 gram!

1 239 kr på Tindeberg
https://www.tindeberg.se/arc-teryx-alpha-fl-45-backpack-black-1.html

Intressant rygga för vandring (tänkt som klätterrygga) om man har liten och lätt packning.

Inte mycket tyngre - men mycket billigare - än Zpacks, Palante, MLD osv men dock inga finesser som stretchfickor eller fickor på bältet.

Jag har den packad för tälttur på fyra dagar och då används inte ens förlängningen (tält och regnkläder utanpå). Om det är skönt vet jag om en vecka :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...