Sökes: Storbystade paddlare

...och nej, jag borde inte ha postat det under paddelkamrat sökes. Min fru har precis blivit med kajak och har problem med att hitta flytväst som passar. En som passar bra över bysten passar inte i midjan och en som sitter bra i midjan klämmer uppe. Jag själv saknar helt anatomiska förutsättningar att vara till hjälp i det produktvalet. Dock lär det väl finnas kvinnor här som har tips på bra flytvästar även förbi C-kupa.

Tack på förhand

JohanC
 
Västar för kvinnor..

...och nej, jag borde inte ha postat det under paddelkamrat sökes. Min fru har precis blivit med kajak och har problem med att hitta flytväst som passar. En som passar bra över bysten passar inte i midjan och en som sitter bra i midjan klämmer uppe. Jag själv saknar helt anatomiska förutsättningar att vara till hjälp i det produktvalet. Dock lär det väl finnas kvinnor här som har tips på bra flytvästar även förbi C-kupa.

Tack på förhand

JohanC

..både Hiko och Palm har ett par olika västar för kvinnor, kolla oxå Kookatat. Det é vad jag kommer på för tillfället, men det finns säkert fler märken.
Få säljare har förståelse för den problematiken, så man måste fråga särskilt efter modeller för kvinnor.
Men västar finns det, så til lykke m provandet!!
 
Flytväst Tempo 200, Astral
Finns hos Escape. Fördelen med den är att flytmaterialet hamnar UNDER bysten. Rekommenderas. YAK Kallista har jag oxå använt med framgång
 
Astral för utmärkta PFD som sitter bekvämt (d-kupa). Astral är dock inte så jätteenkel att hitta i Sverige, det är inte heller Kokatat som har unisex-västar som är pangbra. Astral är verkligen värd priset. Jag hittade en svensk online-sajt som har Kokatat och Astral.
Escape outdoors

Kan man tänka sig att köpa via nätet (från t ex USA så kan jag rekommendera Colorado kayak
Colorado Kayak Astral Colorado Kayak skickar internationellt med Bongo. Det är lite småkrångligt men värt det.
Kayak shed är också bra.
http://www.kayakshed.com/shop/life-jackets

Astrals hemsida
 
Sambons flytväst

Min Sambo hade samma problem. Hon fick leta runt länge efter en bra flytväst. Det blev en Duem Neo freestyle. Den sitter lågt så den hamnar under hennes bröst. det kan skilja från tjej till tjej vilken av västarna som passa så prova är ett måste. Aterra tar in Duems västar.
 
En bra sportbehå kan öka bekvämligheten oerhört. Kanske inte vad man tänker på i första taget men det och en bra pfd som är lite lägre skuren kan göra all skillnad. Jag har Astral som jag är mycket förtjust i (om det nu inte har framgått av mina länkar ;) ).
(Som disclaimer: Jag har inget med företaget att göra utöver det att jag gillar deras produkter!)
 
För de som legat sömnlösa över hur det gick kan jag nu avslöja att det blev en Stohlquist BetSea i en klädsam babyblå nyans....
 
Tack för svaret, från en som legat sömnlös sedan augusti 2010....
Hmm, nu är det nog dax att gå och lägga sig :)
 
fast det är ju alltid kul att få höra hur det slutar... ibland undrar man ju om det löst sig eller om trådstartaren helt enkelt gett upp.. =)
 
kapell...
.....kan åxå vara ett stOOrt problem.
till min tjej har jag beställt från snapdragon. dom skulle göra ett med extra rymlig tub.
har inte fått det än men det bör komma vilken dag som helst nu. alla vanliga kapell var alldeles för tajta. så ett tag kändes det ganska hopplöst. men efter mail till snapdragondesign och telsamtal till connoskajak så kommer det att fixa sej.
 
Astral

En bra sportbehå kan öka bekvämligheten oerhört. Kanske inte vad man tänker på i första taget men det och en bra pfd som är lite lägre skuren kan göra all skillnad. Jag har Astral som jag är mycket förtjust i (om det nu inte har framgått av mina länkar ;) ).
(Som disclaimer: Jag har inget med företaget att göra utöver det att jag gillar deras produkter!)

Med Risk för att göra smygreklam så finns Astral numera i Sverige. Vi har flera Bella i lager.

Mvh
Magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kvark Tips sökes, Paddla rinnande vatten (Småland) Paddling allmänt 5
Hamplan Sökes: turförslag kayak, 3-4 dagar Paddling allmänt 2
josefinw Kajaker/kanoter sökes till klimatmanifestation i Göteborg Paddling allmänt 0
LennartW Kanotplats i Uppsala sökes Paddling allmänt 4
lina__85__hotmail.com Sökes tips på paddling i södra Sverige! Paddling allmänt 4
rvqrat Paddlare till Åre Extreme Challenge sökes (akut) Paddling allmänt 1
Paddla med hund Paddelkompis sökes Paddling allmänt 4
PontusLundh Andrahandsvärde & lite annat - Visdom sökes (: Paddling allmänt 18
Offshore4ever VKVs 100-modeller sökes Paddling allmänt 16
Ahlstedt Paddla Nynäs - Sandön - Fårö: Kunskap sökes! Paddling allmänt 67
rasmus.bt Kajakinstruktör till sommarläger sökes! Paddling allmänt 2
LillaElin Åsikter sökes!! Paddling allmänt 15
Anders262 sökes: Aquanaut LV Paddling allmänt 3
diderichsen hängivna vinterpaddlare sökes i stockholmstrakten Paddling allmänt 7
delfinen paddlingskompis-sökes-Åland-märket Paddling allmänt 2
Nitsson Paddeltips i Svealand / södra Svea sökes Paddling allmänt 1
TreeWalker Kanottur i Småland sökes Paddling allmänt 6
dalasjosonen_hotmail.com Forsfarare i Skåne sökes Paddling allmänt 1
marshen Tips sökes för havskajak och barn Paddling allmänt 9
Öresundaren Råd sökes Paddling allmänt 17
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Paddling allmänt 0
rocketroll2 Kajakbyggare/bygglokal sökes Paddling allmänt 1
mellis75 Sökes: Paddlingsleder i Lettland Paddling allmänt 0
kajaken_yahoo.com Deltagare sökes till gratis mini-kurs Paddling allmänt 3
Mezzner Roder till motionskajak sökes Paddling allmänt 3
bombom Paddlare sökes - för ÅEC Paddling allmänt 1
Nanoq Tips sökes inför bygge av rollningskajak Paddling allmänt 6
Arbogot 2 kanotplatser sökes i Stockholm under V429-430 Paddling allmänt 0
Kalle E Astronom sökes för akut problem! Solen går fel. Paddling allmänt 17
Arbogot Information sökes om Ålands skärgård: Ekerö till Åbo Paddling allmänt 2
VEIKALS Hjälp sökes om paddling i Vitryssland Paddling allmänt 2
tomas77 Paddlare sökes Paddling allmänt 1
T_N_B Hjälp! Kanotplats sökes Paddling allmänt 0
Avslut090305 Kajakplats sökes! Paddling allmänt 0
alien Macfie eller Gedda träkanadensare sökes! Paddling allmänt 1
SNABBA KANADENSARE SÖKES Paddling allmänt 1
Träkajakpaddel sökes Paddling allmänt 1
MajaEve Surfski/motionskajak liten och lätt paddlare? Paddling allmänt 2
eyck Intressant liten vattenjet för paddlare Paddling allmänt 12
Neonz Havskajak köpråd 'lång paddlare' Paddling allmänt 23
Ballderrot Kajaktips till köpsugen 2 meter lång paddlare... Paddling allmänt 15
Mikael Svartsö Köp av kajak för förstagångs paddlare? Paddling allmänt 5
MFDN Välja kajak för mindre paddlare? Paddling allmänt 36
Matte83 Paddlare räddad på ö. Paddling allmänt 62
thureb Två paddlare på Svalbard anfölls av isbjörn Paddling allmänt 20
lejnad Erfarna paddlare - se hit! Paddling allmänt 5
snowhound Små kajaker till "stora" paddlare? Paddling allmänt 8
Paddla.se Antal paddlare i Sverige? Paddling allmänt 27
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
Elkie Blå Band-paddlare försvunnen....! Paddling allmänt 43

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...