Lägga upp foton på Google Earth

avslutad210712

Gäst
Tänkte lägga upp lite foton på GE (Google Earth) men har stött på patrull med att få fotona placerade automatiskt.

Alla foton är geotaggade. Antingen med gps i kameran eller genom att synka ihop tidsstämpeln från kameran med spåret från gpsn. I Lightrooms kartfunktion läggs foton upp snyggt och prydligt på rätt ställe så jag vet att geotaggningen är rätt.

Sen vill jag ha över foton till Panoramio och/eller GE men när jag lägger upp fotona på Panoramio så verkar den inte läsa ur geotaggningen automagiskt utan Panoramio vill att jag skall sitta och manuellt lägga in fotona på kartan vilket jag inte har någon som helst lust till.

Så finns det något sätt som är lite enklare och snabbare när foton redan är geotaggade?

Och finns det något sätt att "bulkdeleta" foton i Panoramio för att klicka på ett foto, välja delete, klicka på nästa, välja delete etc etc tycker tom en Kalixbo är för långsamt.
 

avslutad210712

Gäst
Gjorde om allt idag och då fungerade det precis som det skall med geotaggningen så nu hamnar fotona där de skall på kartorna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Climba Dubbla foton hjälp mig! Fototeknik 2
Uletta Vad gör ni med era foton? Fototeknik 18
JohnnyL Spara foton på minneskort Fototeknik 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...