Nordic PRO skaldräkt..

hej!

någon som har en Nordic pro II skaldräkt som kan berätta lite mer om den hur den är som dräkt med mera..

tacksam för svar!

//maxen
 
maxen; sa:
hej!

någon som har en Nordic pro II skaldräkt som kan berätta lite mer om den hur den är som dräkt med mera..

tacksam för svar!

//maxen

Hej,

det är den enda dräkt jag har någon egentlig erfarenhet av så jag kan inte jämföra med någon annan. Har dykt cirka 30 timmar med den. Håller fortfarande tätt. :) Tejpningen vid skorna har väl börjat öppna sig lite men det får väl räknas som normalt (antar jag). Jag är nöjd med den. Tror den är en av de mest sålda.

Mvh
Peter P.
 
Ska du köpa den "ny"?

Jag köpte en under senhösten av Linköpings Dykarskola via Waterhouse.
Har inget negativt att säga om den annat än att den har några år på nacken. Har fått lämna in min pga torr latex vid handlederna.
Har inte fått tillbaka den ännu så jag vet inte om jag får ny eller om dom bytt och i så fall hur mycket dom bytt. I min värld anser jag att även halstätningen borde bytas även om den inte ser torr ut nu, den är ju lika gammal som handlederna och torkar garanterat så fort jag får ut den och en klapp på ryggen.

Enligt instruktörerna på min AOW kurs har dräkten inte sålts under det namnet på flera år vilket förklarar ålderstorkan. Kolla noga om du köper "ny" och tänk på att den har nåra år på nacken redan.


/JL
 
Hej!
Jag hade en gammal Aquion som jag tror är mer eller mindre samma som Nordic Pro. När den blev för sliten och jag skulle ha en ny kollade jag på Nordic Pro II. Min uppfattning var att den var mycket stelare i materialet än många andra samt att den var ganska bylsig i passformen. Just passformen är lite lurig eftersom luftvandringar blir mycket jobbigare i en dräkt med tex allt för vida ben.

Om det är ekonomin som styr, vilket det oftast är när man tittar på Nordic Pro, så hade jag hellre satsat på en begagnad bättre dräkt. Det finns MÄNGDER. Du kan säkert få hjälp från någon i en dykförening i din närhet om du är osäker.

Med vänlig hälsning
Henning, som är mycket nöjd med sin Northern Divers Vortex
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kattastrof Undervattenskamera Canon AS-6 Pro Dykning 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...