PADI / NAUI

Kan det vara problem om man kommer till en semesterort och vill dyka om jag och min dykkompis har olika grundutbildningar. Hur fungerar det?

vh
Anders
 
hanand; sa:
Kan det vara problem om man kommer till en semesterort och vill dyka om jag och min dykkompis har olika grundutbildningar. Hur fungerar det?

vh
Anders

NAUI och PADI har inga problem med varandras utbildningar, det finns fina övergångsregler och stora likheter i utbildningssystemen. Det enda jag ser skulle kunna vålla problem är olika utbildningsnivå och erfarenhet.
 
Tack!

Det är alltså inget problem för oss att åka med på båtdyk trotts att vi har olika grundsystem. Jag har något mer erfarenhet för hon har bara grundkursen i NAUI och jag har PADI Advanced Open Water Diver. Men vi är båda lite rostiga så det lär hur som bli lite repetition innan vi åker till Hurghada.

Kanon med forum när man söker svar!
 
det e inga problem så länge ni väljer att göra de dyk som är anpassade till den med lägst utbildningsnivå.

om ni e rostiga så ta gärna ett avrostningsdyk innan ni ger er ut på båt, alla seriösa dykcenter erbjuder detta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.