Uteritter-resumeer

Sofies Islandshästar- Haninge

Turens uppläggning: ritt genom naturreservat, blandat tölt, trav och galopp. Väldigt välorganiserat.
Lunch: på rastplats med bord och bänkar och utsikt över liten sjö. Minus för myrorna. Varsin god macka, tyvärr inte tillräckligt mycket för att bli mätt.
Hästar: mysiga, lugna islandshästar. Rimligt mycket krut i dem, fast en behövde spö för att vilja gå framåt (spöet behövde dock inte användas)

Passar nybörjare, men för den som vill ha fart är det fel ställe.
 
Cowboy Dreams - Ösmo/Nynäshamn

Turens upplägg: Heldagstur om fyra timmar genom skog, på grusvägar och asfalterade vägar. Minus för alla bilvägsövergångar, jag föredrar rena skogsturer
Lunch: Med utsikt över kalkbrott, på en stenhäll. En halv baguette var, vilket inte räckte för killarna, däremot var det lagom för oss tjejer. Minus för att rastplatsen var lite väl enkel.
Hästar: Rolls Royce! Känsliga och välskolade, så för oss som ridit något år var det bra, men för nybörjaren fungerade det inte alls. Dessutom var ledarhästen, som vår färdledare red, lite skrajsen av sig, vilket slutade med att en av deltagarna fick rida först. Kul och utmanande!

Sammanfattning: inte för nybörjare, men den som gillar fart och fläkt och känsliga hästar ska gärna testa!
 
Heavenly Homestead Heavy Horses

Testade turridning här för att min sambo tyckte att islandshästar var små och klena !?! Efteråt var killarna väldigt nöjda med att hästarna var såååå stora!

Man kunde välja lite hur lång tur man ville rida. Vi var ute i 2,5 timme. Fina ridvägar i närheten av Arild och Mölle. Jag trodde att dessa ENORMA hästar skulle vara slöa, men där fick jag fel.

Det var perfekt om man har lite olika kunskapsnivåer. Jag och en kompis fick galoppera i förväg medan killarna fick lite coachning i tekniken...men de kom i kapp efter ett tag. Man märkte verkligen när det närmade sig galoppsträckorna, utan att någon av hästarna var dumma på något sätt.

Fika på gården när vi kom tillbaka. Alla var nöjda och glada.
 
Heavenly Homestead Heavy Horses

När var du där??
Sökte på dem, men deras telefonnr är inte listat och hemsidan handlar dels om e-handel, dels inte uppdaterad sedan..länge.
Lät ju annars som en rolig tur, så om du är mer uppdaterad än Höganäs kommun, så är jag intresserad av kontaktinfo.
// Ingela
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...