Groundsheet/Footprint

Svengelska-allergi

Sorry for interfering but how about calling it "tältunderlag"? :)

/Patrik, language police officer
 
Jag klippte...

...till en bit från en vägg från ett partytält. Perfekt med öljetter, så att man kan fästa ett par pinnar innan tältet kommer på.
Jag har den endast under innertältets botten. Känns bra med extra skydd för botten av innertältet.
 
Sorry for interfering but how about calling it "tältunderlag"? :)

/Patrik, language police officer

Ska jag hoppa till sakfrågan så använder jag en liten grön prasselpressening från valfri hemmafixarbutik som passade lagom till mitt tält. Jag är inte viktkänslig men denna är väl en av få saker jag har som kvalar in som lättvikts/Ultralätt. Tror min var 3,5*2 meter vilket passade mitt 2,5persons tält mycket väl. Viker in hörnen under där det sticker ut. Vill ju inte göra en balja som samlar ev regnvatten.

/Patrik
 
Som tältunderlag brukar jag oftast byggplast, måttklippt efter innertältsbotten, lätt och billigt att byta ut när det blir för många hål i det.

Vintertid brukar jag en måttad bit gjutmatta ca 3 mm tjock, köps i samma bygghandel som byggplasten, varar länge och är en bra friluftspresent till vännerna.

go tur
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...