STF beslutade idag att stänga alla sina fjällstugor den 30/3

Hmm

STF
Ni är ju en förening.
Hur många medlemmar har ni?
Hur mycket pengar behövs per medlem för ren överlevnad i en tid framöver?
Är siffran rimlig per medlem...?
Jag skulle gissa att era medlemmar vill att ni finns kvar.

Skicka då ut inbetalningskort till era medlemmar.

Jag är en av dem som utnyttjar era anläggningar och vill ha er kvar och jag gissar att det finns fler som delar min åsikt.
 
insamlingssida?

Bidrag strömmar väl in via alla möjliga kanaler. Finns det ngn sida som redovisar den totala ställningen? Det skulle säkert ha en psykologisk effekt, stärka känslan att det faktiskt är lönt att lämna bidrag.
 
STF
Ni är ju en förening.
Hur många medlemmar har ni?
Hur mycket pengar behövs per medlem för ren överlevnad i en tid framöver?
Är siffran rimlig per medlem...?
Jag skulle gissa att era medlemmar vill att ni finns kvar.

Skicka då ut inbetalningskort till era medlemmar.

Jag är en av dem som utnyttjar era anläggningar och vill ha er kvar och jag gissar att det finns fler som delar min åsikt.

Hej
Vi har gått ut med ett mejl till alla medlemmar vi har e-postadresser till. Precis som du anar, ett enormt stöd, bara på några dagar. Men det är inte bara medlemmar som stöttar. Så fint engagemang.
Vänligen Jenny
 
Vi tänkte stötta genom att omboka istället för att avboka. Men vi har inte fått någon bekräftelse och vår bokning är fortfarande kvar. Jag känner mig litet stressad eftersom detta ska vara gjort innan fredag kl 18, annars får vi inga pengar tillbaka. Jag skickade ett till mail idag, och fick till svar att ni skulle svara inom två dagar. Törs jag vänta?

Har du fått svar? Vet att mina kollegor på bokningen jobbar så fort det bara går, men som du förstår är det väldigt många som vill ha kontakt nu
Vänligen Jenny.
 
Har du fått svar? Vet att mina kollegor på bokningen jobbar så fort det bara går, men som du förstår är det väldigt många som vill ha kontakt nu
Vänligen Jenny.

Jag ringde alldeles nyss och då kunde de inte komma in på bokningen så jag blev tvungen att avboka istället. Jag får väl boka och betala till nästa år snart istället.
 
Crowdfunding, svar från STF

Jag hade samma tankar och reaktioner som tidigare medlemmar ovan om att insamlingskampanjen behöver kommunicera ett mål och ett resultat. Jag upplever att det gör stor inverkan psykologiskt om man ser eller får en känsla av att bidraget gör skillnad och att man når ett mål.

Jag kommer regga min sambo som ny medlem men jag tvekade när jag såg Swish-loggan på senaste postutskicket.

Hos folk som bryr sig mindre, i en ekonomisk depression, så kommer de inte ens skänka tanken om ett bidrag.

Jag har tagit del av STF:s verksamhet och anläggningar i fjällen och den är fantastisk! En otrolig service som många har möjlighet att ta del av och upplevelser med en patina som tar decennier att bygga upp och inneha. När jag tänkte att den kan försvinna så var jag tvungen att skicka ett mail till Press – och Kommunikationsansvarig (Jenny)

Mitt ursprungsmail var inte kritiskt riktad men utan mer en förtvivlan och undran om STF:s taktik kring insamlingen.

Jag bad om lov att posta svaret här:

"Hej

Tack för att du stöttar och bryr dig.
Absolut hade vi självklart velat göra en mer digitalt avancerad kampanj, men i dagsläget finns det inga pengar för det och framförallt inga personella resurser. 60% av huvudkontoret har blivit permitterade eller uppsagda. Vi ville få ut den snabbt och utan att vi behöva utveckla ngt digitalt som kostade konsultpengar.

Försökte använda samma plattform som Stötta Kungsleden, där man kan se hur långt det är kvar, man får ett bevis att man stöttat som går att dela. Men den är hårdkodat, mao går inte att ändra utan att vi betalar för utveckling.

Vi har försökt få facebook att skynda på processen till en klassisk facebookinsamling, men det tar dem 2-3 veckor att godkänna.

Det vi dock kollar på om det går att göra är, att i text, rakt upp och ner, redovisa hur mkt som kommit in. Och vad målet är. Kollar på om en räknesnurra går att få in. Förutom det digitala är det även där är ett tidsproblem. Ekonomiavdelningen är också kort om folk, ingen har tid att kontinuerligt knappa in hur mkt som kommit in.

Så taktiken eller kunskapen är det inget fel på, det är avsaknaden av personer och pengar i dagsläget.

I går morse, alltså för 24h sedan, hade vi på fem dagar fått in 2,3 miljoner och 8 400 medlemmar (budgeterat antal medlemmar under mars var 5000 innan corona) Så jag måste nog säga att nog funkar den simpla insamlingen väldigt bra. Ett fantastiskt engagemang ute i stugorna

Varma hälsningar
Jenny"

Jag tänkte försöka sprida en version av sista stycket där man kan få en känsla över att det är möjligt att göra skillnad med t.ex. ett medlemskap till att börja med! Eller en summa motsvarande medlemskapet.
//
Agronomen
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...